Hundar och graviditet
**Tror ni att hundar vet när man är gravid?
**Hur?!
Hundar är så ju himla duktiga på allt sånt där känns det som. Vad som händer inne i våra kroppar, när blodtrycket faller och sånt känner dom ju av. Märkligt :)
Jag är i alla fall bombsäker på att Oliver vet att det bor något i min mage och att han ska bli storebror! Det känns så.. Han vet.
Hörde om en varg på kolmården som hoppade på en gravid kvinna, innan hon själv visste att hon var graivd. Det hände inget men skötaren fick gå in och flytta på vargen. Hos vargar är det ju bara mammavarg/"alfahona" och pappavarg/"alfahane" som får para sig för att det inte ska bli inavel. Så då kände säkert vargen att nu kommer det någon som har parat sig, fast den inte får! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Självklart märker han att det är något på G
Om inte annat så får att ditt sätt/rutiner ändras (även du själv inte märker det) och dina hormoner i kroppen ändras vilket jag tror de kan känna av.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Oja, hundar känner av när det är något anorlunda. Jag var hundvakt till en hund som trivs med mig när jag vänta min son, hon som vanligare fall var dragig sprallig hund var lugn som en ko. Jag lekte med henne och sånt men hon var helt förbytt i sitt sätt. Annat var det när hon sen var hemma man hon tog det så lugnt med mig även när hon var hemma och jag kan lova hon gilla bäbisen sen med :D

Jag tror att hundar (eller djur överhuvud taget) förstår MYCKET mer än vi tror. De känner av vår sinnesstämning, vårt kroppsspråk m.m.
trots att vi själva inte är medvetna om det.
3, tror jag med:)
Min familjs första hund märkte när mamma väntade min lillebror :) Han var vid henne nästan hela tiden, vaktade inte men var ändå vid hennes sida :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Självklart märker dom det inte bara på lukt utan även vårat beteende,alla mina hundar har varit väldigt mycket mera nära mig när jag varit gravid,en del av dem vaktade även i överkant tills barnet fötts fram,sen var dom nära vagnen och barnet hela tiden.
Grattis föressten vad roligt
Grattis till bebisen!
Ja jag tror dom känner av oss väldigt bra. Inte bara det uppenbara som när man är ledsen utan just graviditet och annat också 
Glömde ju skriva grattis till bullen i ugnen :)
Grattis till nykomlingen. Klart han märker. Dom läser oss som en öppen bok. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#6, #7, #8, #9: Tack så mycket :)
Ja, jag tror att han vet. När jag tänker efter så har han varit lite beskyddande. För några veckor sen när det kom fram en hund till mig som jag började klappa började Oliver morra av någon konstig anledning! Det fick han såklart inte göra och jag sa till honom, men jag tänkte att han fick något tillfällig knäpp eller någonting för så brukar han inte göra. Då berodde det kanske på att jag är gravid och han vill skydda mig :) Kanske.
10,Jag skulle inte säga kanske utan troligtvis var det så,så håll ögonen öppna i olika situationer
#11: Ja, jag ska göra det. Han kanske inte är helt knäpp utan bara extra beskyddande!

Grattis till bebben förresten!
#13: Tack!