Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgrattis
Läst 901 ggr
Bunn
0

Småhundsägare!

Är det bara jag, eller finns det fler som blir irrriterade över alla dessa komentarer en del människor häver ur sig?

Måste ha en stor och "farlig" hund för att folk ska hålla mun?

Här om dagen när jag var ute med hunden fick jag höra att hon såg ut som en katt. För några veckor sedan, när gubben var ute med henne, mötte han en tjej med en Greyhound?! som sa något i stil med "hehe, kluven på mitten.. hehe"

Har också fått höra "ååh, stackars liten" ett antal gånger samt en hel del andra, irriterande och onödiga, komentarer.

Något som också irriterar mig är när min hund försöker hoppa på någon och personen/personerna i fråga säger:
"Det gör inget, hon är ju så liten"

Skrikandes

AnneN
0

Jag har själv bara stora hundar, men brukar rasta & träna med en liten yorkshire terrier och kan få en hel del korkade komentarer av folk jag möter just för att han är så liten, det verkar som att många anser att små hundar ska få göra som de vill och är söta då de drar i koppel, hoppar, skäller och i vissa fall hugger.

Anser själv inte att dessa beteenden är okej oavsett om hunden är pytte liten eller en enorm bjässe, det är samma beteende oavsett och tillåter jag det inte med mina stora hundar så ser jag inte varför jag skulle tillåta en liten hund göra det.

Tyvärr så är det inte bara storhundsägare eller icke hundägare som pysslar med detta daltande med småhundarna utan det finns tyvärr även många småhundsägare som daltar allt för mycket med sina hundar på detta sätt.

Dock så verkar du inte vara en va dem, vilket du får ett + för. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bunn
0

#1 Tack för det! :)

Håller helt och hållet med dig AnneN, sådana beteenden ska inte uppmuntras oavsett om hunden är liten eller stor.

Visst, det finns både små- och storhundsägare som daltar och fjeskar med sina hundar, men själv så har jag inte mycket till övers för sådant tjafs.

[Forest]
0

Jag har inte hört något negativt mer än åh vad söt, får jag klappa henne. Jag är hård o säger se men inte röra.

AnnL
0

# 3 Har bara upplevt samma saker som du med Silver. Aldrig hört någon som sagt något negativ kommentar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.