Våran hund släpper päls hela tiden
Vi har en blandras på Alaska Malamute, bordercollie och Amstaff.. vanligtvis brukar hundar släppa päls 2ggr/år men våran gör det hela tiden… vi har provat olika sorters hundmat som är bra för pälsen men det gör ingen skillnad.. är det något som är fel eller ska det vara så?? Hörde att eftersom hon har Alaska Malamute i sig så var det normalt att hon släppte päls hela tiden,, spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, hon släpper lika mycket…
Hoppas det finns någon som vet något om detta.
Mvh Annelie

Har ingen aning om hur det är med huskyns päls, men har du testat att ge lite laxolja i maten? Det ska tydligen vara bra för bland annat pälsen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

# 1 Nä! det har vi inte gjort, ska testa det också, vi har haft mat med både omega 3 och 6 men det hjälpte inte och som då ska vara bra för pälsen men det hjälpte inte.
2,Får dom färskfoder och laxolja så släpper dom inte päls mer än när dom ska,om inte färskfoder så prova som Anne sade med laxolja det är det bästa på marknaden i så fall….

#3 Vi ger hon torrfoder för hon är känslig och blir dålig i magen av annan mat, så vi ska prova med laxolja,, tack så mycket :)

Det är relativt vanligt att malamute släpper hela tiden om det inte blir under -10grader eller kallare, så det är inte onormalt.
Finns inte direkt något att göra åt det eftersom det är en vinter och ännu mer vinter ras..
Laxolja kan hjälpa men långt ifrån säkert
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#5 Tack, det var vad jag fått höra också men ville veta från fler, men vi ska prova med laxolja ändå, kan inte skada att prova :)

Vad ger ni hunden för foder?
Nu vet jag inte hur det är i detta fall, men jag vet att det är ganska vanligt att hundar (och även människor) fäller/tappar hår om de har vitaminbrist.
6,Näe laxoljan är ett bra tillskott i maten förövrigt också,så det är bara att köra den kontinuerligt så kanske det blir någon lindring på fällandet ändå

#7 Lone star Premium magnum 26/18,,
Till högaktiv hund,
dräktiga tikar, unghundar.
Innehåller inga kemiska konserveringsmedel eller tillsatser.
Ej nötkött.
Med Omega 3 och Omega 6 och Ester-C.
Det vart vi rekomenderad att ge henne, och det funkar bra för hennes mage men hon fäller på det fodret oxå och då är det fodret bra för pälsen
9.Men varför ej nötkött?,det mår ju en hund normalt mycket bra på,finns det en anledning till det?

#10 Det vet jag inte?? jag reagerade oxå på det, men Zoma blir dålig imagen av färskt kött oavsett vilket och rökta hundben kan hon inte heller äta.. och eftersom hon är bra imagen på detta foder så har vi gett henne det..
// Annelie
11,Det var konstigt om det inte finns någon allergi för det,rökta ben grisöron ska man passa sig för,för ofta så röks dom för mycket,och en hund mage tål inte det alltid,en parentes där också,en varg käkar aldrig rökta grisöron i det fria,så varför ska hundar göra det
.
Jag vet att torrfoders hundar kan bli dåliga i magen av färskt kött om dom får det till en början,men när kroppen rensat ur allt slagg från torrfodret så får dom typ stål mage….en hund som går på färskfoder blir dock aldrig dålig i magen av varken ben eller annat
.

#12 Tack för informationen, det visste jag inte. eftersom hon har varit känslig ända från valp och när hon va valp fick hon oftast torrfoder på lamm, för det fick vi veta va bra för hundar med känslig mage.. så det kanske är vi som har varit lite pevlig med henne gällande maten 
Vi har fått ett tips om en annan matsort men kommer inte ihåg vad den heter nu, en kompis köper den till deras rottis för hon hade problem med att få henne att gå upp i vikt, vi tänkte testa det på Zoma för hon behöver också lägg på sig lite, men eftersom hon är en blandras är det svårt att veta vilken ras hon har kroppen efter.
Orijen kan jag med rek