Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 1708 ggr
spikes
0

Skräck kennel!

Hoppas verkligen dom håller koll på denna människa!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7584426.ab

[Trojasmatte]
0

Jag läste artikeln i morse. Vidrigt! Hoppas precis som du att de håller koll på henne.

[Forest]
0

Tycker det är lite sunkigt att inte norden sammarbetar bättre. Djurförbjud ska hon ha helt klart i hela norden men men det är vad jag tycker.

[Forest]
0

det var inte hennes hund som vart stulen? Låter ju väldigt likt iaf norge-djurförbjud i norge?

AnneN
0

#3 Ja det är hennes hund som blivit stulen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Hemsk människa! Hur kanman säga så? Tror inte på henne alls!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bunn
0

Jag saknar ord…
Detta är ofattbart.

otilia
0

man börjar ju gråta när man läser sånt..Gråter

hur dum kan man va?!

Freke
0

Den damen som det handlar om.. ojojoj

Jag som då har en förkärlek till de hundar hon haft i norge blev så illa tagen av att höra att hon är påväg över gränsen…

Men men nu kan Svenskt djurskydd få en chans att vara dels banbrytande och kanske för engångsskull vara förutseende, hoppas kan man ju eller så blir det att någon säkert kommer att begå en handling av udda karaktär!?

Det värsta är att vi har liknande damer i Sverige utan att något har hänt

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Bunn
0

#8 Vet du vad det är för hundar hon har haft? *nyfiken*

AnneN
0

#9 Enligt vad jag läst i tidningsartiklar så är det ovcharka (stavas?) hon haft

_**/Mvh Anne

Fridaaaa
0

#10 läste det med, ingen pålitlig ras direkt :(

Freke
0

#11 Vad pratar du om???

Har du träffat någon? Det har jag och har själv en och han är tryggare än de flesta hundar jag mött under mina 25 år i arbete med hundar…

Tro inte på allt som Media skriver, se bara som så här.. Hur många har i Sverige blivit bitna av dom? då enligt sägnen, ska dom när dom biter ta liv av människan eftersom dom är så pass farliga???? Än vet jag inte om något dödsfall eller att dom bitit utan anledning??

Sen att det finns en massa puckon som haft Ovtjarka som kanske skulle ha en dvärgpudel istället, men dom hade nog blivit bitna av dom oxå

Hälsn. Freke

Fridaaaa
0

#12 Det är ingen bra familjehund, utan nästan en ren vakthund, en föder upp såna där jag bor, och han rekommenderar INTE till familjer utan till minkagårdar osv som vill ha vakthund, för han säger själv att det inte är en hundra procentlig pålitlig hund. Vet dem som har blivit jagad av såna när dem har ridit osv. :/ Litar inte ALLS på dem.

spikes
0

13,Då tycker jag du ska tipsa honom att föda upp en ras han klarar av,för då har han den ju av fel anledning,du får din hund vad du gör den till oavsett ras……

Du säger att han bor nära dig och du bor utanför Sölvesborg,kanske du kan tala om var och vilken kennel?,jag skulle verkligen vilka gör ett besök där nästa gång jag åker dit.

[Forest]
0

11,  Jag känner en som har flera st och hon har 4 barn har hon så det där med att de inte passar i barnfamilj är någ mer vad man gör det till. Hon har andra hundar med så de funkar med andra hundar oxå hon har Pumi allså ganska mycket mindre ras. Själv är det ingen hund jag skulle vilja ha pga storleken, men jätte fina hundar. Var riktigt kul o träffa dom o bilda min uppfattning av rasen.

Bunn
0

#13 Vakthundar är oerhört lojala och underbara familjehundar!
I alla fall de jag har träffat på :)

Workingdog
0

#16 håller med dig, vi har haft Kuvazs som är en vakthund, och dom var helt underbara familjehundar, men den ena gillade inte andra hundar och så. Men var helt underbara mot alla i familjen :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

AnneN
0

_**/Mvh Anne

AnneN
0

_**/Mvh Anne

Fridaaaa
0

#14 Han har inte kennel längre, hade innan. Eller ja kennel hade han inte, han födde bara upp för att sälja som vakthundar, han var en av dem som tog in dem första av den rasen :) Han klarade nog av sina men HAN ansåg att den inte passade som familjehund.

Det var en jag känner som födde upp mellanpinscher innan (eller pinscher som den heter nu) och hon ville inte sälja till småbarnsfamiljer pga deras vaktinstinkt, osv. Läste sedan i en hundtidning där dem skrev att det var en superbra barnhund? Hur går detta ihop då? Tidning eller erfarenhet?

Nu har han inte det längre, tror inte ens han har minkagården kvar.

Fridaaaa
0

Oj såg nu att jag tänkte på helt fel ras! Ber om ursäkt! Tänkte på en helt annan ras! Ursäkta, var inte meningen!

spikes
0

20,Vilken ras menade du då?,med tanke på att du säger att han var en av det första som tog in rasen i Sverige?.

Hade han inte en kennel heller?,och ändå födde upp vakt hundar,det har jag för mig man måste ha en viss licens för.

Fridaaaa
0

#22 den här ryska stora hunden minns ej vad den heter.

Vet ej om han har det, vet bara att han har haft Valpar i alla fall :)
Han föder nog inte upp SOM vakthundar men har rekommenderar dem till det, då dem är avlade till det.

spikes
0

23,Men då är det ju lite fel av dig att säga att man absolut inte litar på en ras heller?,som sagt man får hunden vad man gör den till,det gäller bara att veta vad man skaffarFlört

Fridaaaa
0

#24 Jag skrev ju att jag bad om ursäkt eller hur? Att jag hade kollat fel?

Freke
0

#23 Tror inte du har fel på ras, en av de första som tog in Kaukaser har numera kennel med Kuvas istället, eftersom han insåg sin begränsning i kunskap och det finns hundar för nästan alla, men man bör veta vad man ger sig in på innan man skaffar sig en viss ras, han som jag tror du tänker på köpte Kaukasen för att den var söt, vilket är helt fel anledning i min värld.

Det är så elakt mot djuren att köpa något för att det är sött.. Vill man ha något som är sött kan man köpa godis istället.

Hälsn. Freke

spikes
0

25,Javisst men jag pratade nu om raser i allmänhet,för det finns ju många som inte törs köpa en ras pgr av just uppfödare som kanske inte är så seriösa och sedan säger att dom inte rekommenderar tex en vakt hund pgr av det,och det är ju för mig lite fel att gå ut med,för vilken person som helst med god hundvana och som vet vad den tar på sig,kan ju faktiskt äga en vakt/jakt hund eller vad du vill,och få den till en trevlig hemma hund eller nått annat.

För egentligen handlar det ju inte om att man inte litar på rasen,utan snarare om att man inte ska ha en sådan ras eftersom man inte vet hur man går tillväga med den.

Jag håller helt med Freke här…säger man att man inte litar på en ras,så har man lyssnat på snack eller media,som skriver så mycket dom inte vet något om.

Fridaaaa
0

#27 Ja det är sant :) När jag köper hund, så hör jag med olika uppfödare vad dem har att säga och dömer därifrån, deras uppfödare. Lyssnar inte bara på en, utan många, gäller vilket djur jag än ska köpa. Utifrån vad uppfödarna säger så kan jag bedöma om det är en ras som passar mig eller inte :)

Jag lyssnar nästan aldrig på vad media säger om attacker av hundraser osv, för dem trycker mest ner vissa raser, litar inte på media alls faktiskt. Oftast är inte mkt sanning, läser mest rena fakta-tidningar (fast dem talar ju inte heller 100% sanning alltid). Jag dömer inte rasen i sig utan överlag. Finns undantag i alla raser, beroende på hur dem är uppfostrade, avel osv :)

#26 Inte samma person vi tänker på, för han föder inte upp längre. Men det var ju några stycken samtidigt som tog in den rasen så jo jag tänkte på fel ras!

[Empisen]
0

Ush vad hemskt!

Workingdog
0

#26 vet du vad kenneln heter eftersom han föder upp Kuvasz nu? *Nyfiken då ajg haft Kuvasz* :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Bunn
0

Det finns många raser som fötts upp som vakthundar, chihuahua bland annat.