Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1898 ggr
Kickilu
0

Vatten på natten

Har era hundar tillgång till vatten på natten? Det har mina alltid haft men den nya har ju som bekant pinkat inne några gånger. Alla prover visar bra. Det verkar som att det händer mest när han springer upp o ned p g a katten på natten. Att han då kommer på att han är kissnödig. De nätter han sover still händer det inte. Visst har det hänt andra tider också men jag tänkte jag ska prova att stänga dörren till sovrummet. Hundarna sover i sovrummet. Ska se om det hjälper. Visst kan jag flytta in vattnet men han slabbar så helt otroligt.

spikes
0

Jag har alltid haft vatten på natten till mina hundar,trots att Snodden alltid badade i vatten skålen så fort han kom åt som valp,jag tror din teori om katten kan vara anledningen,så prova några nätter att stänga ute katten från där hunden sover,blir det bättre då så vet du,då kan det ju också vara så att du måste göra det tills du vet att din hund är helt rumsren,den ligger ju ändå hos er på natten,katten klarar sig ju på ett annat sätt.

Kickilu
0

1, Ja katt är ju helt nytt för honom och så länge katten ligger o sover vilket hon oftast gör hela nätterna så är det lugnt men ibland förflyttar hon sig och då far han upp. Det är egentligen Alfons som drar igång det hela. Han är van med katter och har aldrig jagat vår. Fast när Prince kom till oss så är det precis som att Alfons ska tala om för honom var katten är. Springer efter katten o skäller tills Prince blir uppe i gasen och far efter. Alfons är en liten uppviglare. Undrar hur de tänker.Obestämd

spikes
0

2,Stämmer nog det med,för skaffar man en valp och har en hund sedan innan,så lär ju den äldre hunden ut hur man gör/vaktar,så han ska säkert tala om att nu rör sig katten.

Jag minns så väl när Snodden var valp,den äldre collien jag hade då var en suverän lärare,men han fick också beteenden som man aldrig sett tidigare,inte vem som helst fick gå fram och hälsa på snodden,busade snodden runt på natten så fick han en bestämd åthutning av kevin,som i princip bara reste sig och tittade på honom,sen gick han snällt och lade sig,det är samtidigt riktigt intressant att uppleva.

Men när snodden började närma sig året,släppte allt kevin överlät allt på mig,det var precis som att,nu har jag gjort mitt jobb så nu får du ta hand om lymmeln i ställetGlad

Fridaaaa
0

Vår har alltid fri tillgång till vatten :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Empisen]
0

Här står vattnet framme jämt :)

[Forest]
0

Då hade jag stängt in katten säkert om natten, katten tycker säkert det skulle vara skönt med att slippa bli utskälld och kunna sova skönt med. Har ni inte så katten kan sova i storarummet/soffan på natten med stängd dörr med låda o allt där?

Jag har vatten framme på 2 ställen här våran valp går o dricker nån gång under natten o nu brukar det inte hända olyckor men så blir hon inte uppspelt heller. Eftersom alla sover :)

Kickilu
0

6, Katten har alltid haft sin sovplats i mitt sovrum men sedan den nya vovven kom så ligger hon allt oftare hos dottern eller i soffan. Kan ej stänga dörrar mer än till sovrummen då det är valv mellan rummen. Katten går aldrig på lådan på natten så det är inget problem. Där emot så vill hon äta ibland. Tror jag provar att ha vår sovrumsdörr stängd med katten på utsidan eftersom den äldste vovven springer upp när han hör nåt utanför. Kanske kan va skönt för honom med att ha ett mindre utrymme att vakta.

[Forest]
0

7, låter bra att testa och ofta vill inte hundar kissa där man sover. När jag hade katt och var hundvakt så hade jag kompostgaller då hoppa katterna över men inte hunden tåls att säga den hunden var inte så snäll mot katter :P därmed var kompostgaller mer säkerhet att de hade en fristad :)