Lös i magen
Min hund har vissa gången normal fast bajs men vissa gånger bara rinner det. Han är lös iaf minst en gång per dag.
Först trodde jag att det var Scalibor halsbandet som orsakade det då han bajsade inne och kräktes på morgonen när han hade det på sig. (En gång)
Han har varit utan halsbandet i 2 veckor och han har badat så det borde ju ha gått ur honom nu.
Men han är fortfarande lös.
Vi har testat att ge honom vatten direkt i maten när han får den, innan har han fått uppsvälld eftersom han äter så snabbt och inte tuggar. Men det hjälper inte ändå.
Vad kan detta bero på?
(Sorry om det är lite luddigt skrivt men har lite bråttom..)

Vad äter han för foder?
Vilken tid på dagen är han oftast lös i magen?
Får han något annat än sitt foder under dagen?
Hur länge har det varit så här?
Vilken färg har bajset?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han äter Eukanuba Rottweiler.
Det är lite olika, ibland på förmiddagen och ibland på eftermiddagen, han bajsar på fm och em.
Han får kanske 1-2 frolic bitar per dag och några kattmats kulor när bvi tränar, men det har han fått sen han var valp.
I 2-2,5v ungefär.
Det är lite ljusbrunt. Annars har han alltid haft mörkt.

Mitt tips är att direkt sluta ge frolic, vet många hundar som fått dessa symtom oavsett hur lite eller mycket de fått, det innehåller allt för mycket som är onyttigt för hunden (bla massa färgämnen).
Dricker han ordentligt?
Har du provat att fasta han 1 dygn?
_**/Mvh Anne
Håller med Anne…sluta även med kattmat åt han…
Han har ätit frolic och kattmat sen han var liten och inte förens nu och kanske i samband med scalibor blev han så här..
Ja han dricker som han ska.
Ska jag testa att fasta honom?

Reaktionerna på frolic kommer inte alltid så snabbt utan det kommer efter att de fått det ett bra tag
_**/Mvh Anne
5,Någon gång visar sig sånt som inte är bra för dem,det tar olika lång tid…tycker inte du behöver fasta honom,ge morotspure på burk eller caroten och a-fil som mat en dag så är han säkert bra sen,om inte så är det nog fodret.Köp sedan nyttigt och bra godis åt hunden….
Var det länge sedan du avmaskade hunden?…..
Avmaskade honom i våras.
Kan det bero på att han äter äppelkart? Har fullt med såna i trädgården som han går fritt i.

#8 Ja om hans mage inte är van vid det så kan det absolut vara det som är orsaken.
_**/Mvh Anne
Kan hundar bli dåliga i magen efter narkos? Vår hund röntgades på tisdag eftermiddag, och natten mellan ons-tor så hade hon diarré och kräktes en gång?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
11,Ja det kan dom det beror på hur stor dos dom fått,har dom fått för stor dos vilket ofta händer så är det lätt att dom blir dåliga i magen.Det är en av anledningarna till att bra vetrenärer har sluta söva ner vid rönrgen och endast ger lugnande….
#11 hon sov aldrig helt, utan reagerade liksom om bordet ryckte till osv. Så narkos var lite att ta i kanske :P

#12 Då har hon nog fått lugnande, inte narkos. 
_**/Mvh Anne
#13 Ja det var det jag menade, skrev/tänkte fel ^^, lite trött & snurrig haha :D

#14 Inte alltid lätt att hålla reda på allt 
_**/Mvh Anne
#14 Nej & speciellt inte om man är trött med hehe då blir det lätt fel