Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 6280 ggr
MoaW
0

Klövjeväska

Vi har funderat på att skaffa en klövjeväska till Malou. Ni som har klövjeväska till era hundar, hur funkar det, vad tycker hunden om det?
Det är så att Malou är mycket för att "hålla koll" ute, hon spänner sig på nya saker (kan va allt från hundar till plastpåsar) när hon kommer närmre så skäller hon och kastar sig förbi (om det är en hund).
Men när hon är ute och springer med min mamma så bryr hon sig inte alls, hon är helt koncentrerad på att springa rakt fram. Vi funderar på om det kunde hjälpa att ge henne en uppgift när man går vissa vanliga promenader också, långpromenader tex. Vad tror ni?

Just nu har vi en leksak och leker med när vi möter hundar, vilket funkar ok, men är lite orolig att hon ska tröttna då hon vanligtvis inte är så intresserad av leksaker Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Crazzysazza
0

Jag har klövjeväska på min amerikanska cocker och hon älskar den.. Hon blir helt slut efter hon har gått med den..  Jag tycker du ska testa.. jag har ingen erfarenhet om det hjälper på det viset men du får ju aldrig veta om du inte provar.. Tänk på att vänja hunden vid den långsamt bara.. och öka tyngderna efterhand..

Royalz
0

Förlåt om jag snor tråden..

Men när kan man börja använda klövjeväska? Har en 8 månaders hane, kan man börja använda en sådan på han men med lätta lätta vikter i till att börja med? Han är en amstaff blandning.

spikes
0

2,Skulle inte använda några vikter alls så länge hunden inte är färdigväxt och fullmusklad.

Royalz
0

Så det går då inte alls att ens ha väskan på ryggen? När jag skrev lätta lägga vikten så menade jag kanske 100g eller nått^^ Sen får ju såklart hunden vänja sig vid väskan utan vikter först.

spikes
0

4,Att ha väskan på ryggen går ju att vänja dem vid,men absolut inte med ens 1g tyngder i,eftersom dom inte är färdigväxta.

[Hilo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft klövjeväska på vår dobermann/schäfer.
Hon gillade det och fick jobba hårt vissa dagar med den.

En utmärkt grej tycker jag.
Ska rota fram den och se om min hane kan tänkas ha den på sig..
Det man måste tänka på bara är att ha jämna vikter!
Alltså inte ½ kilo på ena sidan och ett kilo på andra.

MoaW
0

Det låter ju bra, vi vill väldigt gärna prova. Men vill inte lägga ner allt för mycket pengar eftersom vi inte vet vad hon kommer tycka om det, eller hur det funkar på henne. Nån som vet vart mn kan få tag på en hyffsat billigt? Passform är väl det viktiga, annars spelar det inte oss nån större roll vad det är för kvalite.
Hittade en på hööks för 119:- Men den ser inte ut att sitta så bra…

#6 vad är bäst att fylla den med?

[Hilo]
0

#7 Passformen tycker jag är lite olika på hundar och märke.. Den jag köpte, en skitväska egentligen, passade min tik bra, och funkade kanon på henne.

Minns inte vad jag gav för den, men knappa 100-lappen kanske.

Vi fyllde vatten i festisflaskor och la i..
Som mest fick hon bära på 4 stycken - två i varje sida.

MoaW
0

#8 det skaver inte då, om man har flaskor i? Vet ju inte riktigt hur dom ser ut (har aldrig sett nån).

hmm, så då skulle man kanske helst prova en istället för att köpa via nätet. Men kan tänka mig att det blir dyrare i affär. Kankse kan få tag på nån begagnad.

[Hilo]
0

#9 Min tik brydde sig inte, men man kan väl lägga i vad man vill, egentligen, som man tycker passar bra.

Ja, kika du, tradera kan ha billiga… Glad

matte-mi
0

#8 Jag har skaffat en till Izzie. Hon har haft den några gånger utan någon vikt i men hon bryr sig inte direkt. På hennes är där vadderat på vissa ställen och typ tygflikar som ligger mellan spännena och kroppen så jag tror inte risken för skav är så stor, hon har inte fått skav iallafall. Det är samma typ som Hilos fast svart/grå

[Empisen]
0

Vi har klövjeväska på Hugo, han tycker den är helt okej, konsentrerar sig mer på mig, och drar inte i kopplet med den på.. Flört Brukar lägga i nycklar/plånbok. Ska börja lägga i tyngre saker så småningom.

Crazzysazza
0

Jag sydde min hunds klövje väska själv.. och den passar perfekt! Eftersom den är måttanpasad till henne..

Gingo
0

jag funderar också på att köpa en, Nån som kan rekomendera en affär?

Förlåt för att jag snodde tråden..

matte-mi
0

Finns ibland på Tradera. Jag köpte Izzies på Zooab

ms-mee
0

Klövjeväskor kostar ju inte mycket i affären heller. Djurmagazinet tex ska ha billiga :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Gingo
0

okej ska kolla där :)

Stereo
0

Jag köpte en häromdagen till Charlie. ca 200 kr i djuraffären för den stoora storleken. Han reagerar inget alls när bara väskan är på, men när han får tyngder i trippar han fram som en "mycket viktigt hund". :-)

Fridaaaa
0

Tränas enbart ryggen på hunden när man har klövjeväska eller vad tränas upp mer? Har ingen erfarenhet alls av klövjeväska, men funderar på att skaffa till våran sankt bernhardstik :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.