Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2570 ggr
Ninnas
0

kissning...

Hej!

Jag skrev om min hundvalp som kissa inne, men idag har hon satt sig flera gånger för att kissa(och då menar jag flera gånger). både inne och ute, men det kommer endast en liten pöl och ibland bara några droppar. Funderar på vad det kan vara? Tänkte höra här först med er som har lite koll, men ska ringa till vetrinären.

Hur beter de sig vid urinvägsinfektion?

spikes
0

Svårt att säga bäst att prata med vet om det,hon kan ju ha fått urinvägsinfektion eller nått annat…berätta hur det går,fya henne inte bara hon kan nog inte rå för det…

[Forest]
0

Kissar hon ofta? För det gör dom ofta när dom har urininfektion.

Ang mängden, -Jag kan säga att jag märkt skillnad på både valpen,tiken o daghunden (hane)  när det är varmt dricker dom men de kissar inte så mycket. tror mycket går åt av annat typ flåsa? Nu gissar jag men chanel kissar en gång mindre per dag hon är 5 år ändå dricker hon jätte bra. Vet inte om ni andra märkt skillnad på kissemängden?  Sen är det inte så konsentrerat ändå.

AnneN
0

Kan vara urinvägsinfektion, urinsten, uttorkning (dricker hon mycket?)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ninnas
0

*2 och 3

det är inte mängden jag är orolig för eftersom hon får dricka som vanligt om inte lite mer, just för att det vart så varmt. Utan det är för att hon sätter sig näst intill hela tiden, och verkar vara kissnödig men att det då bara kommer nån droppa. Och det kan ju vara för att blåsan hinner inte fyllas då hon måste sätta sig så pass många gånger.

Men ska ju som sagt ringa vetten imorgon, hoppas på en tid väldigt snart.

[Forest]
0

4 det låter som du bör kontakta vetrinären.

Ninnas
0

Har ringt veterinären, eller rättare sagt min sambo gjorde det, jag har jobbat. 

Men iaf så skulle vi köpa c-vitaminer och ge henne 3 tabletter om dagen i 3 dagar. Blev det inte bättre av det skulle vi ringa tillbaka.

Så nu håller vi tummarna för det.

[Forest]
0

Håller med tummarna för det :D

Sari1969
0

Hur har det gått med din tik valp

det kan oxå varit Juvelin vaginit som tikvalpar kan få innan deras första löp och ja då hjälper en behandling med C-vitamin brus

men jag tycker att det var en väldigt hög doss som ni blev rekommenderade

Jag har behandlat mina hundar med denna metod oxå efter tipps av veterinär både mot Juvelin Vaginit, UVI , vaginit på vuxen hund.

Valpar har fått en kvarts c- vitamin brus/dag i 7-10 dagar

och vuxna hundar 2st c-vitamin brus/dag i 7-10 dagar

Ninnas
0

#8 Det har gått bra, de släppte efter de tre dagarna som hon fick c-vitaminerna. Så nu är hon frisk och gör en massa bus…dock gör hon fortfarnade sina behov inne även fast man vart ute. Men inte i lika ofta som innan, men man tycker ju att hon borde fatta snart vad som gäller.

men men…ber om ursäkt för att jag inte skrivit hur det gått:(

[Forest]
0

9, skönt att det hjälpte med c-vitaminer :) Sen detta med rumsträning det går upp o ner lite tycker jag med våran 13 v valp. Man får springa ut ofta och jag har fått ändra lite då våran sover mycket mindre nu med. Så vi spenderar en del lektid ute fritt sen lugnar ner henne då brukar hon kunna kissa 2a gången sen kan man gå in. Dok är våran tjej duktig på bajsa ute det har hänt den olyckan inne men inte mer än 3 gånger sen hon var 8 veckor.