Tips på seriösa blandis uppfödare
Här tänkte jag vi kan tipsa om just sådana,och eventuellt lägga ut länkar om det finns hemsidor.
Hoppas det blir många
Vad räknas som blandisuppfödare? 
Är det någon som väntas ha en kull snart, eller tar fler kullar av samma mix under en längre tid..
Eller är allt kanske välkommet?
1,Allt är välkommet,förutom sk"renrasers alla raser dom har i sig"
#2 Haha nej, men de är väl knappast seriösa blandisuppfödare heller 
3,Nej just det,kunde inte låta bli att lägga till det som ett skämt

Här har vi en som föder upp blandraser med ett mål som jag tycker verkar rätt seriös i sin avel. http://viljashundskola.dinstudio.se/text1_19.html
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
5,Ja sen har vi ju Isla härinne som också har fött upp,hade hon inte en hemsida?

Sari
http://schermantiners.hundsida.se/
Är vad jag anser en vettig uppfödare
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#7 Ja det verkar som en ganska seriös uppfödare, även om jag gärna hade sett ännu mer info om både hennes hundar och de valpar/hundar hon förr upp, men alla vill kanske inte lägga ut allt på nätet 
_**/Mvh Anne

7. tack ,Freke för det
8. tanken är att mer info ska komma men det tar tid för foton ska skannas in och läsa alla anteckningar jag har på papper ska skrivas in men lite info finns det ju på valparnas info mest dock om den fösta kullen som jag hade 1996 och ännu är det 3 hundar som lever av dom och det är Leslie, Sara, Taras dom fyller 14år
den 16/8- 10
och vad skulle du vilja veta mer om hundarna/ valparna
9 tycker det låter som du är en mycket seriös blandrasuppfödare. Hoppas du får till hemsidan med allt inom kort :)

kämpar på med min data som tycker att det blir mycket ibland :)
och det är många foto album som ska rotas i ;)

#9 det jag har för mig att jag saknade då verkar ha tillkommit en del, tex vilka rasbundna sjukdomar hundarna testats för (ad/hd, ögon, mm), vad hundarna används till (spår, sök, Agility, lydnad osv).
Kan även vara intressant för de som funderar på att köpa valp från dig att veta vad du har för krav/önskemål på eventuella valpköpare.
_**/Mvh Anne

då när det jag började med avel så var det inte många blandisar som röntgades men sen har tiderna ändrats och även jag har blivit ännu nogrannare i min avel
men kollar man i stammet
så kan man se dom renrasiga och deras status
nickie var efter hd fria föräldrar nickie blev ej röntgad men flera av hennes Valpar har blivit det med bra resultat
jag har tränat Agility med mina men ej tävlat jag han inte med blev bara snurrig :) av att kuta runt.
flera av först kullen har sysslat med lite sök men dom flesta har varit
familje sällskapshundar vilket dom trivts bra med. valparna har varit väldigt snabb lärda och duktiga inga problemhundar och friska ända tills det har varit dax och vandra vidare till regbågsbron
Ett av mina viktigaste krav är och har varit att inte sälja hund/valp till personer under 23 år och dom flesta har varit runt 30 och över som köpt valp från mig.
har bara behövt omplacera totalt 5 Valpar av alla dessa 28 st
Devil som användes i kull 4 var oxå hd fri och det var även schäfer/labradoren som var far till kull 3.
men kommer och fylla på med mera info på hemsidan :)