Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1616 ggr
Sari1969
0

rekommenderar denna foder

BRIT CARE kanon bra foder och även den vanliga BRIT är bra, väldigt drygt en hund på 30kg behöver 5-6dl/dag eller 260-330g/dag beroende vilket foder man väljer.

Ger fin päls, hud o hull på hunden, minskar pälsfällning. bra för hundar med känsliga magar, tarmar eller allergier inte så dyrt heller ca pris 389-500kr/12kg eller 15kg

beroende vilket foder man väljer (brit care säljs på 12kg säckar och vanliga brit i 15kg säckar)

Själv har jag provat olika foder hos dom och dom som fungerar bäst på mina är

1. Brit care, salmon all breed kostar 499kr/12kg

2. Brit care, Activity All breed kostar 489kr/12kg

3. Brit care adult largee breed 489kr/12kg

deras nyaste foder är : Brit care: Venison kostar 499kr/12kg, men denna har jag ej provat

har även provat den vanliga BRIT och då

Activity kostar 439kr/15kg  och

Brit Adult lagre breed 389kr/15kg

dessa fungerade bra på 2 av mina hundar.

www.brit-sweden.se/index.html

fodret finns oxå på foderbilen :)

[Forest]
0

Men varför har dom med potatis i foder som är utan spannmål? Det måste jag erkänna är onödigt foder för en hund iaf. Säkert jätte fin foder.

AnneN
0

#1 Till viss del har de potatis istället för spannmål för konsistensen, är tydligen svårt att forma kulor av det utan att ha något som binder ihop det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

2, aha är det så.

Sari1969
0

potatis anses vara den mest effektiva kolhydratkällan och är dessutom en helt hypoallergen komponent. kombinationen lax och potatis är mycket effektiv i samband med behandling av födoämnesallergier som dermatit (hudinflamationer) och för hundar med diabetes

så står det och läsa om fodret på deras hemsida