rekommenderar denna foder
BRIT CARE kanon bra foder och även den vanliga BRIT är bra, väldigt drygt en hund på 30kg behöver 5-6dl/dag eller 260-330g/dag beroende vilket foder man väljer.
Ger fin päls, hud o hull på hunden, minskar pälsfällning. bra för hundar med känsliga magar, tarmar eller allergier inte så dyrt heller ca pris 389-500kr/12kg eller 15kg
beroende vilket foder man väljer (brit care säljs på 12kg säckar och vanliga brit i 15kg säckar)
Själv har jag provat olika foder hos dom och dom som fungerar bäst på mina är
1. Brit care, salmon all breed kostar 499kr/12kg
2. Brit care, Activity All breed kostar 489kr/12kg
3. Brit care adult largee breed 489kr/12kg
deras nyaste foder är : Brit care: Venison kostar 499kr/12kg, men denna har jag ej provat
har även provat den vanliga BRIT och då
Activity kostar 439kr/15kg och
Brit Adult lagre breed 389kr/15kg
dessa fungerade bra på 2 av mina hundar.
fodret finns oxå på foderbilen :)
Men varför har dom med potatis i foder som är utan spannmål? Det måste jag erkänna är onödigt foder för en hund iaf. Säkert jätte fin foder.

#1 Till viss del har de potatis istället för spannmål för konsistensen, är tydligen svårt att forma kulor av det utan att ha något som binder ihop det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2, aha är det så.

potatis anses vara den mest effektiva kolhydratkällan och är dessutom en helt hypoallergen komponent. kombinationen lax och potatis är mycket effektiv i samband med behandling av födoämnesallergier som dermatit (hudinflamationer) och för hundar med diabetes
så står det och läsa om fodret på deras hemsida