Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 911 ggr
AnnL
0

Godmorgon 2 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det augusti månad och sommaren börjar lida mot sitt slut.

Tycker det är ganska skönt att gå tillbaka till normala rutiner efter sommaren.

Ikväll börjar rallylydnaden, kurs 1 på brukshundsklubben. Nästa vecka börjar Agility kurs 2. Ska bli jätte roligt att komma igång igen. Skrattande

Vad har ni själva för planer inför hösten?

Ha en skön måndag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Fridaaaa
0

Har inga särskilda planer ännu :) Får se vad som händer.

Älskar sommaren,hade gärna haft sommar året runt hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Driva]
0

jag ska gå en vardagslydnadskurs på brukshundsklubben. Jag vill gärna gå en agilitykurs, men min hund måste först öva på att vara runt andra hundar och träna, eftersom hon blir så till sig och oerhört glad av att vara i närheten av andra hundar.

Så vi börjar med en lydnadskurs och sen hoppas jag vi kan börja med Agility, kanske spår, rally och vad nu den grenen heter när de springer mellan två förare med medelanden.

Fridaaaa
0

#2 Budföring menar du? :)

[Driva]
0

#3 Ja, fast jag tror det hette rapport. verkade rätt roligt i alla fall :)

Fridaaaa
0

#4 Finns någon som heter budföring också :) Då skickar man också sin hund mellan 2 människor, men visstdet kanske är samma fast med olika namn?:D Kärt barn har många namn säger dem hehe

fridaas
0

Här blir det inga kurser i höst, pojkvännen ska träna henne istället vilket kommer bli bra.

Blir även flytt från Jönköping ner till Lenhovda, vilket inte kan bli bättre för någon av oss, speciellt hunden som vantrivs här.

Förhoppningsvis lyckas vi få jobb med så att vi kan flytta till en större lägenhet eller hus innan lillknodden tittar ut oxå Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

Redigerat av Spikes…

God kväll alla!

Jag har börjat kursen idag igen,så jag har fullt upp,men på fredag sticker jag och sambon till min äldsta son i Norge,och blir borta tills på tisdag..jag läääängtar!

Annars har jag ännu inte planerat så mycket inför hösten…väntar väl på att vindruvorna ska bli klara mums!

Ha en fin kväll Glad

[Driva]
0

#5 I tävlingssammanhang tror jag det heter rapport, men det är ju budföring, så de är nog samma :) Lät skoj i alla fall. Nu såg de inte ut som om klubben hade någon sådan kurs just nu, men får se om vi hittar någon som har :)

Köpte även en Agility tunnel igår och gjorde hopphinder med ett plockepinn. Hon var superduktig :)

#7 vad det skriver till mig eller någon annan?

AnnL
0

# 7 Vindruvorna ser jag fram emot att få smaka. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

8,Jag skrev ju numret så ja det gjorde jag,men det var i alla välmening och för att inte alla vet att man ska höftröntga innan man börjar med en hård sport som agility…säkert visste du det redanFlört.

9,Ja Ann jag har absolut inte glömt dig men har en massa just nu med kurs och norge resa och annat,men när du minst anar det så hämtar jag dig på stationenFlört

Denna kommentar har tagits bort.
Kickan90
0

till hösten så kommer det bli lydnads kurs för första gången med min stora blandis tik.

ska även träna våran lilla amstaff valp lite mer och förhoppningsvis så blir hon rumsren innan skolan börjar ^^

Ensamhetsträningen påbörjas lite imorgon. Då jag ska tvätta och jag hoppas att hon snart kommer klara att vara ensam ett tag, då killen kommer hem på längre raster, har sen två grannar som kan hjälpa oss. =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!