Rädd Hund?
För första gången i min Hunds liv, har jag sett honom blir rädd???
Första gången jag sett honom backa undan för något?
Det värsta är anledningen vilket gör mig ännu mer rädd!
Han ryggade, för en köttbit! Som han blev erbjuden av en kock på en restaurang här i Visby.
Kocken höll fram ett skulderblad ifrån ett grillat lamm, och Tzar som är en riktigt kött-ätare backar och ryggar, försöker krypa ur kopplet!
Tror inte jag ska äta på den restaurangen! Är helt övertygad om att man kommer att få matförgiftning av att äta där.
Men blir lite stolt över hans (Tzar) insikt, att man inte ska äta allt som finns, luktar det inte mat är det säkert inte mat, faktiskt har jag aldrig varit med om det tidigare med någon av de hundar jag haft eller känt??
Men Glad är jag att han inte åt och blev magsjuk
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Hopspan då, ja han är ju inte den som man kan tro ska bli rädd för något, iallafall inte för en köttbit…
Kan det vara kryddningen han reagerat på kanske? Själv äter jag inte lammkött då jag inte alls gillar den väldigt speciella smaken av det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tycker med det är bra att hundar inte äter det man får från okända oavsett om det är jätte fint godis. Jag har en hund som inte gluffsar i sig om inte jag säger okej men ofta ratar hon det ändå.
Sen vet man inte kanske var denna köttbit gammal o inte så bra att äta? Tycker ändå det var bra av honom, själv äter jag sällan kött alls. :)

Det här, där det hände…
Är en restaurang som jag har jobbat på, mitt ex jobbar där.. Jag är väl familjär med ägarna och det var ingen okänd som försökte ge honom något, då jag höll i kopplet.
Och Tzar är av den sorten som ALDRIG tar något om han är själv, eller om han inte får lov. Försöker någon stoppa i honom något spottar han ut det. Han äter aldrig road-kills eller döda fåglar, kaniner eller inte ens intresserad av döda igelkottar.Fnyser bara åt det som ligger ute
Han är helt perfekt i det avseendet.
Kryddning är inga problem för honom då han kan äta det mesta, han har tex ätit väl kryddade ribbs utan att reagera på det, så enda förklaringen som finns är gammalt kött som inte är tjänligt som föda vare sig för djur eller människa
Hälsn. Freke
Hahaha hoppas kocken fick sig en tanke ställare

#4 Ja jag tror det, idag var vi förbi igen och förståndiga Tzar tittade på honom och morrade….
Skrattade som bara den och sa till honom att han gjort sig opålitlig i Tzars ögon.. "Duktig Vovve" var jag ju tvungen å säga.. hahaha
Hälsn. Freke
4,ja precis