Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1471 ggr
[imaginepeace]
0

Iväg till veterinären

Sitter här och väntar på att distriktsveterinärernas telefontid ska öppna. Det är något fel med Vilda Gråter Hon kan inte öppna munnen mer än en liten bit och tjuter när hon försöker gäspa. Har  försökt kika in med ficklampa i munnen, men hon bara skriker så det är omöjligt att hinna se nått.

Hon har varit dålig i magen ett par dagar men jag förstår inte hur det skulle hänga ihop med halsen? Hittade även en välfylld fästing i soffan i förrgår, men trodde att det var vår kompis hund som dragit in den då Vildas päls är så kort att man borde ha sett om den suttit på henne.

Kan inte komma på något mer som skulle vara fel Rynkar på näsan Blir alldeles nojig av sånt här. Hoppas hoppas hoppas att det är nått som går att lösa fort och utan komplikationer.

[imaginepeace]
0

Kom precis på att hon låg och tuggade på en tops igår. Självklart plockade jag bort det som fanns kvar av den (det var bara småbitar), men kan en sån bit ha fastnat i halsen? Fast då borde man väl ha märkt det på en gång?

[imaginepeace]
0

Nu har jag pratat med veterinären och vi fick en tid 11.15

Tiden fram till dess kommer att kännas som en evighet Rynkar på näsan

AnnL
0

Hoppas verkligen det ordnar sig med Vilda. Hon har inte försökt fånga någon geting eller annan insekt som stuckit henne i munnen?

Berätta hur det går. Håller alla tummar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

Håller tummar och tassar att det ska gå bra,förstår att du blir orolig.

[imaginepeace]
0

Nu är vi tillbaka! Vilda ligger och sover, fortfarande trött efter det lugnande hon fick.

Veterinären var nästan 100% säker att hon fått in en sticka eller liknande in i tandköttet som blivit inflammerad och till en böld. Hon hittade ett litet, litet sår längst in i munnen på vänster sida och kände någonting därunder tandköttet. Hon petade lite men fick inte ur någonting och hon ville inte börja skära då det tydligen kan börja blöda väldigt mycket.

Så jag fick antibiotika och smärtstillande utskrivet och förhoppningsvis ska hon vara bättre innan fredag, annars blir det återbesök.

Skönt att det inte var något värre iallafall Glad

spikes
0

5,Skönt näe skära ska dom ju inte göra om det är en inflammation,hoppas hon blir frisk snartFlört

AnneN
0

Hoppas kuren du fick hjälper *håller tummarna*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[imaginepeace]
0

Åh vad hjärtskärande det är att behöva se sin hund ha ont. Hon går omkring och gnäller och tittar på mig med ledsna ögon Gråter Hoppas den smärtstillande tabletten börjar verka snart.