Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1434 ggr
Bellman
0

Renrasig eller ej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej !

Härligt väder med regn o blåstSkrattande

för ngn månad sedan hämtade jag en omplaceringshund, en helt underbar tik som nu är 12 månader…

Hon såldes till en familj som en renrasig rottweiller när hon var valp, men hon är enl mig alldelles för klen för att vara renrasig..Dels så blev hon aldrig reggad

Har funderat på om det kan vara lite labrador i henne..

bifogar en bild på skönheten så ni kan komma med ev förslag på raser.

AnneN
0

Svårt att avgöra om hon är renrasig eller inte då många av de renrasiga jag sett som inte varit rastypiska har sett ut som blandraser, men jag tycker inte hon ser ut som en rastypisk rottis iallafall.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Empisen]
0

Det kan vara en gnutta schäfer i henne, tycker det skymtar lite av det ^^ Kan ju vara så att hon är renrasig rottis, bara det att hon inte har det rastypiska utseéndet :)

Bellman
0

ja det är inte det lättaste att komma på, spelar väl ingen större roll ig bara kul att veta.Skrattande

men eftersom hon inte blev reggad som valp så tyder även det på att det är en blandis

[Mariaaaaaa]
0

ååh, jag håller med om att det ser ut att vara lite labbe i henne, iaf på huvudet. Om jag fick gissa så skulle jag tro att hon är en blandras, men kan likaväl vara renrasig och inte så rastypisk som dom andra sagt. Fin var hon iallafall! :D