Kamphundsproblem?
Nu när debatten är så stor me kamphundarna och allt så tänkte jag passa på och ställa en fråga till er här.
Jag har 2 sk. kamphundar. Den ena är väldigt osäker och suspekt på hundar då hon har blivit påhoppad ett X antal gånger. Där jag bor är det VÄLDIGT hundtätt och många av ägarna har ingen koll på vad dom har i kopplet. Hundarna springer lösa inne på området och gårdarna trots att det är koppeltvång där.
Mina hundar jobbar jag me 26 timmar om dygnet brukar jag säg. Då brukar folk förstå hur pass mkt tid jag lägger ner. Trots detta så hjälper inte det så mkt när inte andra i området bryr sej det minsta.
Hur gör man då i mitt fall som har en hundrädd hund och bor på detta respektlösa ställe? Har tänkt gå till hyresvärden och ställa samma fråga!
Vill tillägga att här har jag ALDRIG blivit illa bemött av en kamphund, för dom som äger dom har vett att hålla sina hundar i koppel och gå åt sidan när man möts!
Du får nog gå till hyresvärden helt enkelt.. prata annars med dom som inte har koll på sina hundar. om det inte blir bättre .. får du kanske gå till hyresvärden igen och igen.. tillslut kanske dom som inte sköter sig blir vräkta.. om inte.. så kanske du lär fundera på att flytta… Det är nog vad jag skulle göra :)

Har pratat me dom som inte sköter sej, men det är lönlöst då dom har en liten söt ulltuss som är sååå snäll…=(
Tänker inte fly fältet för att andra inte sköter sej, kommer inte hända
Men säg då att det är lag på att ha hunden kopplad.. och om hunden nu är en söt ulltuss. så ska dom väl visa att den kan gå lydigt och snällt i koppel oxå ;)
3,Det finns ingen lag om koppeltvång i Sverige,däremot ska man hålla sina hundar som om den vore i koppel inom tex tättbebyggt område,och hur många kan bevisa motsatsen om det nu är så?,i stort sett ingen.
Till TS,jag vet hur det är,våran gata längre ner här är det både stort och smått som springer ut och in på vägen lösa utan koppel.
Jag tror det handlar mycket om ens egen säkerhet"känslan inombords" när dom kommer.
Varje gång jag går förbi med mina så får alltid någon av dem be om ursäkt för att deras hund sprang fram utan koppel,medan mina bara tala om med sitt kroppspråk…hit men inte längre!,är jag lugn så är dom lugna och det känns jätteskönt att gå förbi med näsan i vädret
,hoppas du förstod vad jag menade nu?…

#4 Problemet är ju att min ena skiter totalt i kroppsspråk längre, hon flyger på direkt! Det är bättre att fösvara sej än att bli påhoppad igen… =(
5,Jamen då är det ju upp till dig att jobba med hunden,eller ta hjälp av någon med erfarenhet av sådana hundar ;-)
Om du inte bryr dig om dåligt rykte så sparka efter hunden om den kommer framrusande. Kanske lär sig ägarna att hålla hundarna undan för dig åtminstone. 
7,Jag hoppas du menar sparka efter ägarna,vad har deras hundar gjort??
#8: Inget alls men jag ser hellre att jag skrämmer hundarna och/eller ägarna än att de kommer fram och blir allvarligt skadade och/eller skrämmer min hund. Sa och menade såklart inte att hon ska sparka hunden utan snarare mota mota den.
9,Då är jag med igen….

spikes: jobbar me detta gör vi varje dag, men med träning så kan man inte gå så snabbt fram…det blir ju att gå lite för snabbt fram om det kommer hundar farandes var och varannan dag fram till oss..
11,Ok men då förstår jag inte riktigt hur du kunde vara intresserad av att gå på träffen i Kristianstad?,där hade det varit en hel hög med hundar,och ska du gå varsamt fram då gäller det att först arbeta med hunden,och sedan träna med högst 1 hund i taget.

#12 Skulle inte gå me henne, det var den andra det gällde..
13,ok