Min trygga hund Snodden...
Igår var jag som vanligt och plockade i rabatten,och tänkte vara smart och ta en genväg över staketet som omger den,men jag glömde tänka på mitt högra ben som aldrig hänger med som det ska,så jag snubblar över slår en frivolt rätt ner i stenplattorna.
Ont som***!! gjorde det,men det första jag känner när jag landat är snoddens mjuka tunga som pussar bort mina tårar som föll,jag blir lika rädd varje gång jag ramlar eftersom jag en gång varit förlamad.
Sen känner jag hans mjuka päls alldeles nära mig,så har han alltid reagerat när jag har fallit genom åren,och jag blir lika rörd varje gång.
Samtidigt slår mig tanken,undrar hur han skulle göra om någon okänd skulle försöka ta sig fram i det läget,med tanke på att han vaktar mig väldigt alltid….det är i och för sig inget jag skulle pröva,men jag kan nog sätta mitt huvud på att han inte skulle släppa fram i så fall.
Så nu sitter jag här och har ont i armarna,tummen är alldeles blå,höger knä ser ut som en röd blå uppsvullen tennisboll på ett ungefär,men fortfarande lika rörd över min hunds agerande

Ajdå, hoppas svullnad och smärta går över snabbt.
Jag tror nog att din hund kanske är förståndigare än du tror… Att han skulle kunna göra skillnad på om någon kommer fram för att hjälpa dig eller om någon kommer och ska vara elak.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
något härligt mitt i all bedrövelse :)
1,Ja den tanken har också funnits med,men jag vet också att Snodden vaktar mig väldigt när sådant händer,och har han väl bestämt sig så har han!……det är ju bara att hoppas att det aldrig blir så illa så jag slår huvudet i ordentligt,för så länge jag kan prata med honom så är det ju ok.
Han är likadan med våra bilar,har han bestämt sig för att vakta och valla bilen,så placerar han sig på sätena och totalvägrar släppa in familjen,om inte jag säger till honom att sluta….Han morrar inte eller markerer utan sitter bara helt resolut kvar oavsett vad dom än försöker med
Ojojoj, hoppas all smärta försvinner snart då!
Känner igen det där för Hugo har gjort likadant, jag cyklade tillsammans med Hugo och Nemo, helt plötsligt tar det tvärstopp och jag flyger över styret, jag kan inte röra mig och har skit ont. Nemo blev så rädd så han satt vid cykeln medans Hugo stannar vid mig och slickar bort mina tårar.. När det sedan kom en man och ville hjälpa så skyddade Hugo mig genom att skälla på honom och resa ragg, men jag sa åt honom att det var lugnt, då blev Hugo iaf tyst. Men han lämnade inte min sida.
# 0 Hur skulle det vara om du var lite rädd om dig. 
Goa Snodden. Har ju själv sett och hört hur han gör när matte kommer utom synhål. Så det förvånar mig inte att han inte lämnar dig när han känner att det hänt dig något. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
4,Man blir ju så rörd när man märker sånt
.
5,Ja jag ska…glömde helt bort att tänka på högerbenet då,och arg på mig själv blev jag ju för det
,haha ja du har ju sett busen och då är det lättare att förstå
.
Tack alla
,jag hoppas jag har mindre värk i morrn för idag har det varit jobbigt…..