Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hunden-och-lagen
Läst 2707 ggr
AnneN
0

Hunden storm är avlivad!

Storm var en renrasig amstaff med stamtavla.

Han har avlivats innan överklagande tiden ens gått ut Förvånad

Vad hade då Storm gjort sig skyldig till för hemskt brott som ledde till dödsstraff? Hade han bitit ett barn? Haft ihjäl någon annan hund?

Nej han hade skällt mot en person som blev rädd för han!!!!

Se upp så inte era hundar råka skälla mot fel person, de kan tydligen bli avlivade för det! Skrikandes

RIP Storm! Gråter

Läs mer om Storms berättelse här.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Jag har inte sett någon lag där det står att hunden inte får skälla mot folk, har ni?

_**/Mvh Anne

[Liiillap]
0

#1 nope har jag inte.. sjukt att vissa individer får ta olika straff.. tror inte att en chihuahua hade fått samma straff :S

Bunn
0

Nej, verkligen inte!

monsi
0

Sjukt o fel!

Vila i frid Storm.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Empisen]
0

Ush! Felfelfel!

Sen så hade hunden antagligen fått gå igenom massor av tester, jag tror inte många hundar skulle klara dom testerna oavsett ras, t.ex när det "hoppar upp spöken" vilken sällskapshund skulle inte bli rädd och försöka försvara sig då???

Tycker det är helknäppt.
Som sagt var så skulle en skällande chihuahua inte spela någon roll alls.

spikes
0

5,Du tänker nog på karaktärs testet som klubbarna har,håller med dig fullt och fast,den dagen dom utformar ett test för alla rasers genetiska drag,den dagen kan jag tro på dem aldrig annars,man kan inte ha samma test för tex en rottis som i grunden är en vakthund,som till en collie tex som är en vallhund.

Finns ingen lag för det Anne och jag blir så förbannad alltid är det djuren som kommer i klämSkrikandes

[Empisen]
0

#6 Precis! Flört

Kalli
0

Medias sida av saken:

Länk

AnneN
0

#8 Men varför avlivades hunden, hade den bitit eller nått så hade det garanterat stått i tidningen… Omplacera i så fall hunden istället till kunnig ägare.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

Sjukt att hunden fick lida för att husse var rasist!

Och hade det vart lag ang skälla på folk hade någ våran snälla chanel vart avlivad då hon skäller o morrar på hmm narkomaner,alkolister o vissa mörkklädda personer med huva o kepa, tränar på arbeta bort luvpersonerna

Freke
0

När man läst igenom allt som skrivits om Storm, så verkar anledningen och orsaken till avlivningen ligga som i de flesta fall, hos ägarskapet.

Läs polisens och tidningens utlåtanden: Så enl dom har hunden används i brottsligt syfte, speciellt då inom den rasistiska ådran, som har en rätt stor kraft och hade det nu varit så att ägaren hade hotat en "vanlig" svenne hade det troligen inte ens kommit till en anmälan

Men nu fanns det rasistiska förtecken och saken anmäldes och polisen för att inte själva få kritik ansåg nog den här åtgärden som enklast och mest politiskt riktig.

Där är anledningen till avlivningen: POLITIK!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Fridaaaa
0

Usch helt fel!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kalli
0

#9: Nej, hunden har inte bitit. Den beslagtog eftersom den används som brottsverktyg. Det gjordes sedan ett MH-test där man kom dram till att hunden har stor kampvilja och var svår att bryta i kampsituation, samt att vid provocerande hot reagerar med försvarslust och skärpa. Därför rekommenderrades avlivning och man ansåg antagligen att det var riskabel att omplacera en "svår" hund och dessutom hitta rätt hem.

Huruvida det är rätt eller fel kan jag inte uttala mig om, jag känner inte hunden och litar inte alltid på utredare när det gäller dessa hundraser. Men att säga att hunden avlivades för att den skällde ger intrycket att gemene man riskerar att bli av med hunden enbart för att den skäller.

Bumsibum
0

amen herregud!!! Obestämd :S

[Liiillap]
0

Den klarade ju testet först med sin ägare .. men den klararde  det inte sen, antagligen för att det var främande personer som gör testet med hunden :S