Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2642 ggr
vickan1976
0

Löp period

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min 10 månaders valp är inne i sitt första löp. Det har pågått minst 14 dagar och blodmängden börjar avta. Till helgen ska vi resa bort och min bror som har en chihuahua hane ska passa henne. Är det en dum idé?

(Kanske en dum fråga men vi har betalt en hotell vistelse för hela familjen och han är vårt bästa alternativ.)

AnneN
0

Kan han hålla dem isär till 110%, alltså så att de inte har en enda chans att mötas alls?

Även om hanen är mindre så kan de para sig (de är uppfinningsrika) och även om tikens blodande avtar så löper hon minst 1 vecka till och är just nu i den fas som kallas för höglöp = mottaglig för parning.

Kan din bror inte hålla dem i varsit rum till 100% hela tiden som han ska vara hundvakt så ja då är det en mycket dum idé att lämna henne till någon med en hane.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vickan1976
0

Tack för ditt snabba svar!

Får se om jag kan få tag i en annan hundvakt då, vet inte hur bara….

[Forest]
0

2, tror du gör helt rätt i hitta en annan hundvakt. Om inte så måste dom hålla dom sär och han kommer vara väldigt glad i henne kan jag lova. Tikar löper olika låter som din är i höglöp. Hoppas du hittar en bra hundvakt synd att hon tajma löpet så kasst men men :P

Anna-Helga
0

Åh så typiskt! Rynkar på näsan Jag skulle inte våga chansa…

Hoppas det löser sig!

Mvh Anna

[ElisiaJohansson]
0

som #1 säger kan dom vara i samma hus utan att ha minsta möjlighet att träffas kan de gå bra. Men de måste alltså va riktigt säkert.