Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 2646 ggr
AnneN
0

Go´morron 22/7

Go´morron på er alla Skrattande

Inte kul väder här i Luleå idag, regnar, regnar inte, regnar, regnar inte… och kvavt, har väntat på att det ska åska så luften rensas i ca 1 vecka nu.

Morgontrötta hundar har jag också, båda ligger och sover i soffan efter att vi kört ut dem från sovrummet… Iallafall skönt att man alltid får en mjukstart på dagen med dem, för skulle jag försöka släpa ut Velvet denna tid så får jag en stor gäsp och en hund som jag mer eller mindre får släpa fram i kopplet.

Får se vad jag ids göra denna dag, kanske trimma ner Mischas päls en aning så vi minskar risken för ännu ett fukteksem nu då det första snart läkt helt.

Önskar er alla en underbar dag och trevligare väder än jag har. Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Morrn på dig Anne och alla andra!

Här är det mulet,men vi vill ha regn och åska,det har varit kanon torrt varmt väder alldeles för länge nu,Snodden hade verkligen en dålig dag igår,syndes på hela hunden att han trött sur och varm och ville absolut vara ifred hela dagen.

Idag ska det städas,och det kan man ju passa på med när vädret ute inte är så fint.

Ha en fin dag allihopa!

AnnL
0

Godmorgon!

Här har det regnat lite nu på morgonen.

Silver ligger mest hela dagarna i denna värmen.

Idag ska vi vara barnvakter till sambons barn barn.

Ha en skön dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bettan1975
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag väntar med glädje på regn, det är så kvavt att varken jag, barnen eller våra djur orkar göra ett dugg.

Vi har haft Leo i 2 veckor nu, igår fick ha sin 12v Vaccination. Alla kommenterar hans storlek(han väger nu 2,7kg) och JA han är väldigt stor för sin blandning yorkie/malteser.

Jag har varit i kontakt med uppfödaren och frågat dem om det finns fler raser i honom, men de nekar till det och det känns som om jag inte kan göra mycket mer. Inte för att det spelar mig någon roll, men man vill ju veta ungefär hur stor han blir. Jag har en kompis på fb som har en blandras yorkie/papillon/dvärgpudel och den är också stor…..väger 7kg som vuxen. Inte vet jag vad man ska tro. Kan jag kanske ringa veterinären som besiktigade Leo???? Jag har ju köpt honom som blandras i kontraktet, så uppfödaren har ju inte gjort något fel och jag fick träffa båda föräldrarna som vägde 7-8kg alltså var båda gigantiska för sin ras. Bifogar en bild på dem.

Äsch, nu ringde min farfar från vårt stall, barnes ponny har rymt och ag som skulle sätta igång att städa….SUCK!!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[Forest]
0

God förmiddag alla!

Här var det jätte skönt ute vid 6 tiden då jag går ut med hundarna för morgonrasting. Trött som 17- men det är så skönt o slippa kolla efter olyckor Glad Enja gör inte många inne alls och blir 11 veckor på lördag. Det är om jag lagar mat o missar henne när hon går mot grinden o det är mycket sällan. Hon är full bus men kan nu gå en liten promenad utan hänga i chanels öron. Hoppas att chanel gumman säger ifrån snart så enja lär sig att det gör ont även på chanel. Anatar det kommer när hon ansar att enja är stor någ Obestämd 

Nu regnar det ute o hundarna sover ska gå en promenad med chanel snart hoppas bara det slutar regna så man slipper ta på dig mer eftersom det är varmt ute. Men lite regn har ingen dött av iaf Tungan ute 

Ska bada enja ikväll o se vad hon säger om det, klippa klor är lite krångligt men jag gör det när hon är halvseg. Sen får man vara lite bestämnd, borsta o kolla tänder samt öronen gäller samma visa lite bästämnd. Men det går iaf :D

Nu ska jag grejja lite sen ut ha det gott alla!

3, Maltiser blir vissa ganska så tunga, finns även de yorkar som blir övervuxna sina mått själv haft hand om en sån yorktik som var långt över måttet med stamtavla. 2,7 kg är vissligen väldigt stor redan som 3 månaders valp. Jag hade nog med funderat på vad som finns bakom hans mor.. Hade nu uppfödaren stamtavla på tiken? Annars vet hon själv inte vad hon är bakom och kan inte garantera att hon är renrasig eller hanen med förden delen.  Kan säga att jag itne träffat renrasig förvuxen york på 7-8 kg den jag hade hand om vägde 4 kg de är nätta hundar.

Bettan1975
0

#4 Pappan är yorkie och mamman Malteser och jag försöker få fullständiga namn på föräldrarna nu för att kolla om de finns på jordbruksverket. Jag bryr mig som sagt var inte så att jag kommer att bli förbannad om de inte varit helt ärliga, men jag vill ju givetvis veta exakt vilka raser min hund är en blandning mellan, sedan bryr jg mig inte om det är 2, 4 elr 6 raser i honom, jag vill bara veta eftersom jag nu äger hunden.

Skulle givetvis ha pressat dem mera när jag såg föräldrarna, men jag var ensam med mina två tjejer och de var en ganska stor familj…..supertrevliga men ändå…..man känner aldrig riktigt en människa förrän det är för sent.

Jag är inte så himla bra på hundar heller, så då har man inte så mkt att komma med. Jag är inte en oseriös hundägare, jag älskar mina djur, tar hand om dem på bästa möjliga sett, men är inte så insatt i olika raser.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[Forest]
0

5, Jo, jag förstår vad du menar, men tyvärr så kanske dom köpt hundarna som renrasiga utan stamtavla men så var det annat inbakat iaf. Sen så spelar det inte så står roll man älskar ju sin hund iaf :) Våran vuxna tik köptes som 2 raser i enligt fd ägaren, men fått reda på (av en uppfödare av hennes raser)  att ingen av hennes raser kan ge vitt i pälsen så med andra ord är det minst 3 raser i våran hund men det kan vara längre bak i leden.  Men förstår om man köper en hund som valp o blir lurad mer eller mindre ang raser.