Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2002 ggr
dirdib
0

misstänker mjölkstockning

Jag håller på att ringa olika vet i närheten och få en tid att komma till de.. en av juver på min tik är svullen och hård - hon var skendräktig, jag trodde det var över (vi ska kastera henne nästa månad). hon är lite hängig och skakar.

vad kan jag göra för henne nu innan jag får någon tid hos vet? om jag inte får idag hur kan jag själv hjälpa henne?

imorgon kommer en bra vet till min stad - alltid på torsdagar - så får jag inte tid idag så åker vi imorgon.

AnneN
0

Försök massera och mjölka ur juvret, är hon hängig och skakar så har hon antagligen fått feber.

Om möjligt så åk in till veterinär idag! Mjölkstockning gör rejält ont och kan leda till juverinflammation om det inte behandlas snabbt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dirdib
0

#1 det vet jag därför försöker jag få in tid idag men det fungerar inte hos alla. där jag ska kastera henne sa en sjuksköterska att det är synd att hon inte var där innan då kunde de bara skriva in recept via telefon…

hon skakar inte nu, svansen viftar lite men man märker att det gör ont.

två sista vet som ska ringas är malmö och lund djursjukhus.

[Forest]
0

2, Håller tummarna för att du får tid och att det blir bra och endast mjölkstockning. Det gör ont som tusan och man får lätt  feber själv antar det är samma på djur. Lycka till med tjejen

annzoo
0

Mjölkstockning kan leda till värre saker om man inte får det behandlat…

[Forest]
0

4, Som vad?  kan vara bra o veta :)

annzoo
0

#5 Har man otur kan mjölkstockning bli juverinflamation och på ett kattforum läste jag om en katt som nekros spreds sig i juvret så att man till slut var tvungen att operera flera ggr och avlägsna stora delar av juvret..det var inga trevliga bilder.. Kan maila tråden vid intresse…

[Forest]
0

6 Okej men agerar man snabbt bör det ordna sig och jag hoppas att det går bra för TS tik :)

dirdib
0

Vi fick vetrimoxin och canidryl

AnneN
0

#8 Hoppas det släpper snabbt nu då så gumman slipper ha ont.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Håller tummarna med för att det sla skäppa snabbt :)

dirdib
0

Tack alla!

Vi ska ringa vet på lördag och berätta om det är bättre. hon fick följa med till hundbadet idag då hon mår bättre