Varning för den nya hundfästingen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
me usch och fy :S
jag hoppas att ingen får denna fästingen!
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
min hade en grå äcklig fästing bakom örat :/
dock ser din mer brun ut, men vill inte skrämmas.
våran var grå aktig.

#2 Finns nog många olika arter av fästingar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2,Den fästingen har fått den färgen eftersom den har fått sitta där i några dagar,det är en vanlig fästing.
3,Dom blir gråa ju längre dom får sitta,och man inte hittar dom.
En full fästing som är på väg att ramla av är grå och alldels vanlig…
Tänk också på att det är honorna som suger blod och inte hanarna,men ser ni en hane på eran hund ska ni gå igenom pälsen,för dom söker sig till honorna,och man hittar oftast en hona någonstans om hanen finns,hanen är helt svart och dessutom mycket lättare att döda än en hona.

#5 jasså är hanen den svarta? Alltid? Men det finns ju bruna fästingar me, är det alltid hundfästingen?
#5 ja det var ju inte så lätt att hinna vid örat trots att vi går igenom henne. Dock levde denna och den var inte stor :/ hittade den när jag duschade henne efter att ha varit och badat i havet *urk* ^^
Ursh vilken äklig fästing :/ bra varning!
2, Fästingar finns i olika varianter en del är gråaktiga en del mer svarta. Även ser en del ut lite rödbrunaktiga även innan de sugit blod har dom den färgen. Jag har själv dödat en sån iförgår i stugan som satt på ett blad i trädgårslandet så det finns olika färger. Äkliga rackare.
Hittade en sida ang fästingar . Brun är hona och svart är hane.
6,Ja hanen är alltid svart,honan är röd innan den börjar suga blod,bruna fästingen är brun man ser skillnaden klart och tydligt.
7,En sån hittade jag på Spike i förrgår,är dom så stora har dom setat minst 1 vecka,och jag får lika mycket samvetskval varje gång jag missat någon
.
8,Färgen kan skilja en aning beroende på vilken färg på blodet hunden har,men är dom gråa har dom suttit minst en vecka oavsett
9 Det har jag itne tänkt på att det kan variera vad man har för färg på blodet, där med olika färg på fästingen. Jag lyckas ofta ta dom tidigt men på hästen var det svårare o hitta alla i tid
Äkliga stora brr så vidriga dom är….
10,Det är samma på människa,en del har tunnare färg på blodet än andra