Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 743 ggr
AnnL
0

Godmorgon 13 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Molnigt men ser ut att klarna upp.

Lite för varmt i min smak just nu. 20-25° är lagom.

Är snart helt sönderstucken av bromsar o mygg. Får stora röda märken som tar veckor innan det försvinner. Rynkar på näsan

Bromsarna är alldeles tokiga på dagen. Sen kommer myggen på kvällen. Skrikandes

Kan ju inte göra några aktiviter med Silver heller i sådan värme. Både han och jag är stilla det mesta av dagarna. Får bli en kvällspromenad efter 9 på kvällen. Det är allt.

Igår badda jag honom med genomvåt handduk flera gånger i värmen.

Ha en bra dag alla hundvänner.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[imaginepeace]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Idag är dagen då Arcos ska få somna in. Klockan 13 kommer mamma och hämtar upp mig och 13.30 så är det dags. Jag har inte kunnat göra nånting alls nu på morgonen förutom att gå ut med Vilda, det känns så overkligt allting. Han har ju varit en del av mitt liv i 8 år.

Men han ska iallafall få slippa gå in på veterinärskliniken, vi ska sitta bakom den på en gräsmatta och låta det ske i lugn och ro. Han är så rädd för allt som har med veterinärer att göra och han förtjänar att vara trygg den sista tiden i sitt liv.

AnneN
0

Inte ett moln på himlen, 21 grader i skuggan… Det är helt underbart! Skrattande

Undra om jag ska skjuta upp alla måsten till kvällen istället trots att jag kommer vara helt slut då och istället gå till badet med min systerson? Kanske rent av tar med en slant till att köpa varmkorv där så vi slipper gå hem för att vi blir hungriga av allt badande och busande! Skrattande

Nu har trimmern laddat klart så det blir till att raka bort en del päls på stackars Mischa idag, hoppas att han är lika tillåtande som med rengöringen fast det kan vara otäckt + att han är lite öm där. Annars får jag göra en nossnara så han inte kan bita mig och ha sambon till hjälp att hålla han. Men jag tror det ska gå bra, han är ganska tillåtande då det är jag som håller på med han.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!