Vill förbjuda kamphundsraser!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7450690.ab
så synd om hundarna! varför ska dom behöva lida för att folk inte kan ta hand om dom och gör dom aggressiva, eller om föräldrar bara släpper fram sina småbarn på en hund som redan haft mycket problem i sitt liv och kanske blir rädd och biter ifrån.
Jag röstade att det är fel. För även om dom kommer förbjudas så kommer folk ändå avla på dom, samma som folk gör med vapen, knark osv. det är olagligt men finns ändå mkt i sverige.
Skrev samma inlägg med fungerande länk i "tröttsamma politiker"
#1 a oj såg det nu.. 
Tycker att Taxar och Chihuahuor borde räknas till kamphundsraser, eftersom de 2 raserna tydligen är de mest aggressiva raserna …
Tycker självklart att det är helt befängt att förbjuda vissa raser. Förbjud vissa ägare istället.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3 eller hur.. och varför står inte schäfer eller rottweiler/dobbermann med? eftersom poliser använder schäfrar borde dom ju vara riktigt starka och "kamphund"s aktiga eller va man ska kalla det..

#4 Det är dom men veka trots allt, just därför har polisen de dom har.
En hund som är stark i psyket klarar inte svensk polis.
Men ras typiskt för en schäfer är att den ska ha en driven och väl utvecklad KAMP lust
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Biter en t.ex pitbull avlivas den nästan alltid direkt, men biter t.ex en tax, schäfer osv så brukar dem oftast inte avlivas eler tar det längre tid. Tycker inte att man ska särbehandla raserna utan att samma regler ska gälla alla hundar som t.ex biter!
Det är 9 av 10 gånger som det är människans fel att det händer, för att dem inte kan ta hand om sin hund eller inte har uppfostrat den rätt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förbjud istället dåliga hundägare!
tycker att vi ska införskaffa djurpoliser i Sverige. Och alla hundägare borde gå en hundägarutbildning med ett test i slutet av kursen innan dem får skaffa hund.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7457147.ab
AAHH, man blir ju galen! :@
"Läsarna: Förbjud kamphundarna! En klar majoritet av Aftonbladets läsare vill förbjuda så kallade kamphundar, enligt en omröstning på aftonbladet.se."
Har fixat till bägge dina länkar nu,lättare för andra om du lägger in det som länk i stället.

Lustiga är att 70% av Aftonbladets läsar har röstat fram min hund till hjältehund, men det var väl innan dom visste vad en Kaukasisk Ovtjarka är och var?? haha
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
10, haha den var bra
Jag anser att man bör göra mer mentaltester på avelsdjuren o se att dom är stabila då kan man inte skylla på hunden utan mer döma ägaren. Jag ser mina svagheter o vissa raser hade inte vart något för mig men för det hatar jag inte dessa raser utan anser väldigt många vackra. Är inte rädd för dom heller. Hoppas inte vi följer danmark med förbjuda raser. Dok anser jag att det bör bli lite mer koll på hundägare samt gärna in med hundpoliser. Det tåls o nämna dom igen tycker jag :)