Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1054 ggr
AnnL
0

Godmorgon Söndag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har ni det i värmen?

Här är det redan 23°

Igår kväll hade vi sommarfest på brukshundsklubben. Mycket trevligt.

Nu blir det bara en långpromend med Silver sent på kvällen. Dagarna är för varma för alla aktiviteter. Tungan ute

Ha en skön söndag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

Morrn på er!

Det är rent åt he**ike varmt,37 gr igår och ännu varmare idagFörvånad,redan 30 här PHU!!!.

Hundarna fick duscha igår och dom kommer att få göra det i dag med,jag har laddat frysen med korv och lever glass åt demGlad.

Så det blir inte mycket gjort här inte…..

Ha de gott i värmen alla.

GoldenLea
0

god morgon :)

här ska det bli 33 grader idag. Kommer ju inte alls gå att vara ute (om maninte bor vi en sjö) nu blir det till att börja ta promenaderna på kvällen istället.

Hur gör du lever glass?

Lea brukar få slörpa i sig lite av vår glass men lever glass skulle hon nog tycka va riktigt gott =)

fridaas
0

Godmorgon

Här blir det bara småturer i värmen, 29grader just nu..

Så vi är mest inne, iofs beror det på att jag har migrän oxå..

Bada och duscha är inte alls populärt enligt damen, så får bli blöta handdukar på henne istället..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnneN
0

Morrn Skrattande

Här har vi haft "lite" sovmorgon, vaknar och blir glad av att titta ut då nästan alla moln försvunnit och solen lyser, det är varmt och skönt ute och Eddie ligger och kollar på tv och leker med sina leksaker i väntan på att vi ska kliva upp Glad

Underbarare barn finns inte än mosters go´pojkar (nästa gång blir det Tobias tur att hälsa på).

Idag ska jag och Eddie fara och bada, sedan väntar frisbee kastning i parken för hundarna ikväll då det blivit indre varmt ute. Mischa har svårt för värmen och är helt slut bara efter en kort rastningsrunda, medan Velvet utan större problem klarar vad som helst i värmen bara hon får vatten att dricka Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt-]
0

God morgon på er Glad

Vi kom precis in från en kort tur runt kvarteret och man håller på att smälta bort man rör på sig lite! Tur att källaren är kall så där håller Aramis till under dagarna för det mesta, på en gång man kommer in springer han ner dit och lägger sig ett tag.
Blir en långpromenad i kväll när det hunnit bli lite svalare

GoHexan
0

Hej hej..här på västkusten är det oxå varmt..phu.. men inte så mkt sol för mörka moln täcker himlen och det mullrar i fjärran. Husse håller på att bygga en gäststuga så jag hoppas att inte himlen öppnar sig.. *blänger uppåt*

Lina är ute i vår inhängnade baksida. Den är väldigt stor med både sol, skugga och vind så där trivs hon bra. Hon har dessutom en pool som hon svalkar sig i då det behövs. Hon har dessutom tagit på sig ett viktigt uppdrag..hon gräver en håla under en stubbe och gömmer bollarna där..matte är inte så imponerad..varenda j..kla boll är ju jordig och lerig efter att ha varit några svängar nere i hennes håla..får ha på mig handskar eller kanske köra en bolltvätt idagCool…hehehe.

En annan fördel med vår stora hage är ju att hon har full koll på var husse gör hela tiden utan att vara ivägen eller sticka på egna äventyr.

När mina ägg och bacon muffins är klara ska jag oxå gå ut till dem.

Simma lugnt!Skrattande

[Forest]
0

Go förmidag! 32 grader varmt ute

Gar vart uppe sen 5.30 eftersom en liten Enja kom upp i sängen, var bara ta på sig snabbt som tusan o sen ut med båda hundarna. Chanel får kissa vid början på våran väg ner till gården eftersom vi ska sluta kissa hundarna på gräset. Som tur är kissar hon snabbt sen är det lilla Enjas tur som både kissar o bajsar på morgonen. chanel tror jag ser många fördelar med blivit storasyster man kommer upp tidigare och sen får hon massor med pussar av Enja och en liten svans eftersig det bästa hon får ju lite skinka varje gång Enja äter mat :D. Sen har hon egen tid med mig för att få sig en bra promenad samt träna lite, men nu när det är så här varmt är det inte så långa promenader för hon vill inte gå så långt.

Enja annars växer äter lite si o så men tror hon tar det hon behöver eftersom hon bajsar 3 gånger per dag och är pigg som en valp ska vara :) Har börjat träna sitt annars tar vi det lungt tyvärr har vi ingen sele till henne men hon har fått se sig om i famnen och lös på säkert ställe. Sele har jag bestält och hoppas den kommer snart till butiken, jag sa till dom att köpa in lite fler eftersom det är många med småvalpar nu som är av liten model. Annars hade dom bara 2 selar o jag tyckte inte om dom pga de vart så tjocka och chanel har likadan sele och fick skav av den i armbågarna pga den är så tjock. (blir spännet i armhålan n'ästan dubbelt tyg där). Annars är det lugnt här försöker gå ut så snabbt man kan för inte få olycka inne och det har inte hänt många olyckor :) Jag är hemma idag medans de andra är o badar, men så är det o ha liten. Bättre vara hemma o ha sina rutiner sen när hon är lite äldre kan vi alla åka även hundarna. Vi har vart i stugan och där fick jag göra en liten lekhage så det vart säkert o klippa. Hon vart lite rädd för klipparen men som vanligt kollar hon in systeryster som inte bryr sig om den o tja då var det ingen fara. Så är det med mycket hon kollar av chanel och söker skydd hos henne om chanel är cool är läget helt coolt. Chanel har lekt lite med Enja :) och hon tar det så försiktigt med valpen sött o se. Annars är chanel mer en tröstkram för enja och även roligt hinder o klätra över.

Hoppas ni får en fin dag alla! Kramar från oss

Tina-A
0

God morgon! Här svettas vi allihopa *pust*.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

2,Ta en mugg av hårdplast,stoppa i leverbitar,eller en bit korv,eller kanske en bit kycklig kött,fyll med vatten in i frysen,vips har dom en smarrig isglassFlört,mina ligger just nu och nuter av en god med kyckling kött i.

GoldenLea
0

#9 det låter ju super, det måste vi här hemma testa :)

spikes
0

10,Dom uppskattar det verkligenFlört