Hur blev era blandisar?
Då jag inte har den blekaste aning om vad min tik är så utelämnar jag henne.
Min hane.
- Golden retrivier
- Flatcoated retrivier
- Labrador retrivier
Får ofta höra att han ser ut som en pitbull, vilket jag inte alls ser.
Får även höra att han ser ut som en rakad flatcoated retrivier, det därimot kan jag väl hålla med om.
Andra säger renrasig, övervuxen jaktlabbe, vilket jag också kan se ibland.
Här är han, vad tycker du? 
(bilden är lite suddig, sorry)
Äh, bara för skojs skull.
Min förra tik.
- Dobermann
- Schäfer
Jag måste ju säga att även för de lite mindre hundkunniga så var det lätt att gissa sig till både schäfern och dobermannen.
Hon hade väldigt starka drag från båda hållen och för mig var det ju en klockren blandning. Ingen tvekan om raserna i henne alls.
Ibland på håll fick vi order om att mata våran rottweiler lite bättre 
Annars var det ingen som hade några invändningar.
En blandning jag absolut skulle skaffa om och om igen.
Hilo: Jo första hunden är väldigt svårt och se men andra hunden ser man direkt dobbe och schäfer! 
Sandraaa: Jo jag skulle också gissat på rottis/labbe
#0 Personligen sa tror jag att du har blivit lurad ang. raserna, men jag ar ju ingen expert. Ser mer ut som en jackrussel tycker jag. :) Supergullig!
EmmaJo: Ja haha jag tycker han ser ut som en chihuaha/papillon/terrier och det är det jag säger till folk när dom frågar. Men för mig kvittar det vad han har i sig han blev ju söt iallafall ha ha, vissa blandisar får så konstiga kroppsformer o.s.v
#2 Jag tycker mig skymta schäfern i ansiktet faktiskt.. Vacker tjej 
#4 Ja visst jag man det 
Din hund ser ut som papillon/jackrussel tycker jag.. Eller möjligen parson russel
Hilo: jo något sånt finns ju i honom för han är lite för stor för att vara chihuahua/papillon

#6 Ja, det ar klart. :) Menade bara om du hade kopt den fran en uppfodare som sa att din hund va de blandningarna. Kanske for att chihuahua/papillon oftast gar pa mer an terrier-blandningar. Det hande min kompis namligen, uppfodaren ljog och sa att valpen hade mer "attraktiva" raser om du forstar vad jag menar.
Trollhassel: Det är stor skillnad mellan våra vovvar. min väger närmare 10kg.
EmmaJo: Nej han är en omplacerings hund så det var inget lurerier inblandat 
vargnatt: gud så vacker mischa är :)

Kul o se hur det kan bli samma raser blir så olika även i kullen kan de se mycket olika ut. 
Våran tik 4år är Glen of Imaal Terrier och Irish Softcoated Wheaten Terrier 50-50. Nu har jag klippt ner nosen då jag tycker det ser trevligare ut med en nos inte en massa matrester i skägget
Det gissas vilt när vi möter folk rätt kul o höra alla gissningar
Pudel,Portogiskisk vattenhund,Pumi,Schnauzer och Tibetansk terrier men alla gissar fel fel o fel
Hon är inte jätte olika sina raser när man ser på bild man ser lite av den ena o den andre men är för liten för softis och fel färg. För står o lockig för Imaal i slutändan är hon alldelses underbar liten 40 cm stor tjej med lite för hög rumpa 
Celine är damatin, bordercollie och setter.
Dalmatinern i henne är det som syns mest, men i beteendet så kommer settern fram väldigt snabbt (om man ser jaktinstinkterna) och hon är lika lättlärd som en bordercollie, men tröttnar lika snabbt som en dalmatin

#20 Har du någon nyare bild på din lilla flicka?? Skulle så gärna vilja se en ny bild på henne 

24, o fy bubblar så söt :)
#24 Jahaa, känns som det var en evighet sen du skapade tråden om henne med den bilden i, men då var det inte det
Hon är så himla söt! Fryser hon mycket när ni är ute?

Hon fryser som en tok. Måste jaga henne i huset för att ta ut henne.
Står och steppar när hon kissar, längtar efter vår och promenader!
Silver är en blandning av Papillon, Austalisk minifoxterrier, Ihasa apso, Tib.spaniel,D/S gårdshund och lancashire heeler.
Många tycker att han mest liknar en Tibbe.
Han är en pigg liten pojke med ett otroligt fint teperament. Lättlärd, lyhörd och gosig. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#27 Oj, är det så illa.. Stackars liten då
Jag längtar oxå till våren…. Härligt med sol & värme!
Duke var Östsibirisk laika/Dobermann och border collie.
Pappan var renrasig ö.laika mamman var dobber/border c. + någon procent stövare.
Vet inte riktigt vilken ras han liknade mest, laika i färgen o påminner lite om en collie, han var sin egna ras haha. Folk tyckte att han såg ut som en golden, collie, tollare - blandning mellan någon av dom.
Vägde 20.1 kg vid 7 månader och var till mitten av låret hög på dom flesta.
Elwiz & Gibzon är kullbröder, 50% papillon 25% tibetansk spaniel 25% japansk spets.
Elwiz ser mest ut som en tibbe med papillon färg och Gibzon som en dåligt rastypad papillon (?)
Elwiz är lugn och go o väldigt snäll, Gibzon är som en kaxig studsboll (liten måste ju höras/synas mest eller haha)!
Gibzon väger 2,6 kg och är väl runt 23-25 cm lång (vet ej höjd men han är ganska jämnstor överallt) Elwiz väger 3,6 och är 27-30 cm lång (vet ej höjd men han är länge än vad han är hög).
Gud vilka härliga blandisar ni har, och det är så kul att se hur dom ser ut med dessa blandningar, och hos vissa bryter det tydligt igenom en viss ras….
Min kille är ju en blandning mellan Västgöta Spets 50%, samt Tibetansk Terrier och Whippet 25% var…
En annan ser ju att han har Västgötan i sig och Tibetanska Terriern…men då med uppöron, och därför får han dessa härliga tofsar, och även nosen är ju mer terrierliknande…..men Whippeten försvinner helt i utseendet, fast däremot när ha springer så får han den där böjda ryggen exakt…
Alla undrar ju vad han är för sorts Terrier…..kan tillägga att han skällande efter Västgötan, men annars en helt underbar kille…..

#22 Gud vilket härligt utseende din hund har.
34, Kul att du tycker det, hon är jätte rar o snäll hund oxå 

Min hund är en "renrasig" cockerpoo. Han ser ut som en enorm valp trots sina 8 år. Alla faller för hans glada charm och flera vill köpa en lika dan, ha ha ha.
Som en krallig mellanpudel, brukar jag säga.
Tilläggas kan att det är enormt svårt att fotografera en svart hund. Ansiktsdragen försvinner helt och det går inte att få fram nyanser.
>>>Malum domesticum<<<
# 37 # 38
Dom är så fina…kan man få bättre vänner…
39,Tack de är helt klart de bästa vänner man kan få
.

# 41
Jag ser tollare och papillon…jättefin…

# 42
tack! personligen ser jag själv bara tollaren.Så jag e som dom andra som gissar! men i sättet i han väldigt mkt tollare.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Vet ej om det funkar att länka till en speciell bild,men hans syster ställdes ut på kista-mässan.Så denna blandning blir antingen kort/semålånghårig eller ett pälsmonster!på valpträffarna kan man se detta,om man köpte ett fluffmoster eller en korthårsvovve!
[http://blandis.org/Galleri/Kista10/imagepages/image95.html](blandis utst-kista)
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Ja inte skulle jag gissa på papillon, möjligtvis på färgerna. Men det finns ju många andra som har vitt och svart. ;)
Vår kille är chihuahua/dvärgpudel. Han är mest lik pudel. Har pudelmentaliteten enligt min erfarenhet och vad jag läst mig till.
Hilo: Håller med tidigare, din första skulle jag aldrig gissa rätt på, nr 2 var lättare och din Prillan är bara SÅ söt!
#28 Skulle också gissa på att det var Tibbe i honom.
Alla: Gosse vilka söta hundar ni visar upp. Endel lättare och andra svårare att gissa ursprunget på. Kul!
Vi har en dvärgschnauzer/shitzu. Han liknar en terrier vid första anblick, men sedan ser man att han har "schnauzerskägget" och en rolig svans som är 50/50.
Till färgen är han svart och ljusbrun och han har väldigt smala tassar och en ganska lång nos. Så han är en lustig blandning, men väldigt fin! Jag har aldrig sett en liknande hund och han får mkt uppmärksamhet pga av sitt speciella utseende. Jag är stolt över vår unika vovve :)
Så här ser min blandis ut. Vad vi vet är det Bordercollie och Golden i honom, kan finnas någon mer ras.
Till sättet är han mycket lik Bordercollie, men utseendet är mer åt Golden retriver. Han är den goaste, intelligentaste hund jag haft. Trots att vi bara har levt tillsammans i 2 år så litar han fullständigt på oss liksom vi gör med honom. En omplacering som blev en fullträff!!
Zabelle
Härligt Zabelle…Han är så fin…En granne till mej har en Bordercollie, en underbar hund…och duktig! Även Golden är mysiga…lugna och tillgivna…Kan inte säga annat än…så roligt att du hittat rätt…och fått en jättefin kompis…
#50 Tack Sisa! 
Zabelle
SÅ HÄRLIGA HUNDAR!
Visst är det mysigt med blandraser!
De får egna charmiga personligheter och ofta lite eget uteéende + sätt och de är nåt EGET helt enkelt, som inte stöpts i samma mall som renrasiga.
Vad ÄR det där?
Fick jag höra när Shy var valp…. så blev han det bästa av hundar man kan tänka sig och det insåg nog han som sa så också.
Ska jag vara ärlig så tycker jag att vissa renrasiga är tråkig för alla tusentals av samma ras ser ganska lika ut…… men det är min åsikt.
Här är min shäfer hasky.Många har trot att han är en renrasig shäfer även profichonela uppfödare.Men jag tycker man ser hansky pällsen och svansen.Han kan ha sin svans ner liggande och upp skruvad hans päls är hansky konsistens ullig och han har inte shäfer ben.Men han shäfer pigment som han har shäfer färgen han ärft av mamma och den dära priken på tjinden som shäfrar har.

Man blir glad av att se alla älskade hundar som har det bra.
>>>Malum domesticum<<<
#60 Ja, hon är fin, men inte min, bara en jag jobbat med 

#63 Oj så söt!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
# 63
Ja…jättesöt…väger som en påse vetemjöl…
#63 Jag hade inte fått ett dugg gjort om jag haft en sån liten goding. Hur söt som helst!! 
Zabelle
Min är blandras mellan Alaskan Malamute och Schäfer men alla som möter honom misstar honom för någon ovanlig Schäfer pga hans färger eller för en Varg. Jag har till och med fått hotelser från grannskapet när jag först skaffat honom för att de trodde han var en Varg tills de fick veta att han är blandras.
Malamuten syns inte så mycket i honom.

#68 Det de sagt om din blandning känns väldigt främmande. Jag tror fortfarande på JR. ;) Men söt är han iaf.
#69 Vilken underbart söt hund. Färgerna får ju en direkt att tänka rottis, men kroppens form och huvudet bara skriker schäfer. Snacka om tydlig blandning.
Tack! ja hon är underbart vacker! :D Och som sagt så ser man väldigt tydligt vad för raser och vad hon har efter dom. Hon har gnället efter schäfer men styrkan som en rottis.. Men hon är väldigt lojal som rottweiler också. Jättemysig hund! Skulle inte byta henne mot NÅT i hela världen!

# 71 det är väl få av oss här inne som skulle byta bort sin hund.
Vi har väl alla den bästa, gosigaste och underbaraste hunden om vi själva får säga det. 
#72 Jo det har du verkligen rätt i. Haha. Försökte väl få det att låta som hon är mitt allt..Vilket hon är! Hmm..Det här blev konstigt! :D
Min tova är schäfer/rottweiler/flat & golden.
Jag tycker man ser Flat och rottis mestadels. Tassarna dock är schäfer tycker jag och kanske lite färgen på benen att den också kommer från schäfer. Annars tycker jag inte att jag ser golden så himla mycket….
Hon ska få träffa en renrasig flat och para sig nu till våren också :)
Så jag ser verkligen fram emot dom valparna.

#74 Fin!!
Med Vänliga hälsningar
#75 tack! jag tycker man kan se mycket av raserna på denna dam. Hon är på pricken lik sin syster ! :D
#9 VAR NÅGOT AV DET SÖTASTE JAG SETT!:o
haha var tillochmed tvungen att visa henne för min mamma:P
Sååååå bedårande!!

#77 Tack, visst är hon underbar, min lilla Prillan! Goaste hunden i världen.
Detta är en papillon/lasa/dv.pudel/basset griffon och någon till ras.
Ha är ju helt klart oerhört lik en papillon. Man ser inte mycket griffon i honom alls, men däremot är han det i temperamentet.
Med Vänliga hälsningar

Sam är en schäfer/samojed/malamute.
- Han är en typisk malamute. En bra draghund, pratar otroligt mycket och är välidigt informativ i vad han vill. En urmysig kille som hänger med på ALLT!
Riqo är en schäfer/labrador/malamute och är Sam's halvsyster.
- Hon är nog med år labradorhållet.. Jätteduktig i spår, apporterar mycket bra och är alltid glad. Sprallig och väldigt kelen.. En glad skit med andra ord 
79, var en fin hund, hur stor är han? Kan vara kul o veta eftersom Pompom är så pluttesmå o kineser lite högresta 

#82 Skulle nog säga att det är Husky och Entlebucher Sennen i den eller någon stövartyp
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jag har en liten Blandning mellan Yorkshiretterier och Kinesisk nakenHund.
Dexter Heter han och är en liten Kille på snart 1år :) Han ser ut som shitzh hiu (stavas?) Tycker iallfall de flesta som ser honom :)!
Han har ingen underull för han är halft nakenhund, därför måste han ha täcke på vinter :) Han har lång päls som kan bli lång (klipper honom) så han har pälsen som en yorkshireterrier :)
Skickar med en bild på honom!
Och herregud så fina hundar alla har :D!
86, Där är han inte så gammal? Tycker man ser ganska mycket york i honom. Jätte söt liten kille iaf och tycker att han ser ut som en shih-tzu.
87 Nej han är inte så gammal :) ja han se ut som en förstor york med poder puff(stvas) päls som inte slutar växa :P hans päls är otroligt len med.
Tack! :D ja dom flesta tycker det :P

89,Ja gör det bara kul att se era vovvar

93 Jättesöta allihopa

#94 Tacktack :D
92 aww så söt!!! :D ja dom är hur härliga som helst <3 min favvo ras :P!
#2 jätte fin
, men jag hade gissat på 3 blanningar shäffer/rottis och labbe! 

Min tjej är Cavalier/Cocker. Väldigt många tror verkligen att hon är renrasig Cavalier och en del tycker hon är lite hög. Men färgen och teckningen är ju som Cavalier men hon har på tok för långt ansikte och jag tycker hon sen ut som en Cocker också :) Men dom som inte kan så mycker ser ju inte det. :)
50% yorkshireterrier, 50% papillon i denna goding!
10 veckor är han i skrivande stund, blir 11 v på måndag (fredag idag).
Mycket härlig kille, med mycket energi. Ser mest ut som papillon, och han har tyvärr inte mycket york-sätt förutom att han använder tassarna väldigt mycket, som yorkar gör. Även huvudet är en aning yorkformat, men övriga hunden ser ut som pappis. Han har stora parabolöron som pappisar men de är spetsiga från yorken.
Jag & min familj har haft 2 blandrashundar så länge jag bodde hemma (2 olika omgångar) Vår första hund Frasse, som avlivades i januari förra året, pga högålder och sjukdom. Blandras mellan Labrador, Setter & springer spaniel (för mig att det var superlite vorsteh med i han). Snällare hund fick man leta efter! En av dem mysigaste hundar jag har träffat tror jag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Andra hunden, som köptes några veckor efter att Frasse gått bort.Lufsen hette han, avlivades i år i mars/april tror jag det var pga att han växte för fort eller så var det medfött, höfterna var helt söndertrasade inuti (mest ena sidan), blev bara 1 år och 3-4 månader :/ Blandras mellan Labrador/border collie, mest border collie. Också helskön hund, älskade alla människor, alltid glad och snäll.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dessa Valpar kom från en mamma som är flatblandning med rottweiler, schäfer och golden.
Pappan är renrasig flat.
105, Fin tjej :) en nyfiken fråga hur stor är Lea tänkte Leonberger är ju ganska så stor :) men tycker det ser lite BC typ i din tjej kanske fick mer av mammas utsende? Gulligt o trevlig hund av en tjuvparning :D
#106 hon bugar och tackar :)
Det komiska är att hon inte är så jätte stor ändå, hon är mest grov vilket har kommit nu på senare tid, men mätt av mig själv(lite si o så då hehe) så var hon 60 cm i mankhöjd. Ja mamman såg ut som en helsvart border collie inte mkt labbe i hennes utseende. Jag själv ser mest leonberger på henne, vart ser du border collie? alltid kul att få olika synsett :) kanske inte syns på bilden där men hon har väldigt nätt nos rygg om man säger (svårt att förklara) ska ta lite bättre bilder på henne. men har tappat bort laddaren till kameran hahahaha
Här är en bild på min lille Dino :) Han är 11 veckor. 50% Jackrussel och 50% Dvärgpudel :)
107, huvet är inte bc men kropen nu ligger hon ner o nybadad så skenet kan bedra :) hoppas du hittar laddaren så man får se helkropsbild :) lr andra bilder iaf
108 Oj vad hon växer :) Jätte fin är hon :)
109, den blaningen har jag sett då en på gatan har en sån. Trevlig glad liten sprallig kille på 1 år nu. Din var ju jätte söt med :D tror han kommer vara fullrulle på oxå ;)
#109 - Ja, det är han redan :)
Kom förresten på att jag skrev fel i #109, han är 13 veckor, inte 11 ;)
113 där var hon lite rigälare kanske för att hon är torr med :) jätte söt :)
=)