Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: försäkringar
Läst 3325 ggr
dirdib
0

If? Svelad? Agria? Folksam?

Vilken ska man välja till två sällskaptika som aldrig var sjuka, den ena ska kasteras om en månad.

spikes
0

Det bästa är nog att ringa upp och jämföra dem,jag har alltid haft Folksam men har aldrig haft sjuka hundarFlört

dirdib
0

#1 tack det är bl.a. därför jag inte har något försäkring trots att de är 3 och troligen 5 år. då de var aldrig sjuka och man betala i onödan om hunden inte blir sjuk, bättre med kreditkort eller lån som man kan ta och betala om något händer

spikes
0

2,Jomen är olyckan framme,man ska aldrig säga aldrig,så kan det ju bli hutlösa summor vi pratar om,så en försäkring tycker i alla fall jag är bättre att haFlört

dirdib
0

#3 men det kan vara att du betala i 10 år i onödan, klart att försäkringsbolaget ska tjäna pengar på det än förlora..

lån kan man få på 30 000 också :)

spikes
0

4,För mig blir det aldrig i onödan,jag ger gärna min hund den garantin under hela livet.

Lån är inget jag anser att man tar om man inte absolut måste,men alla är vi olikaFlört

dirdib
0

#5 men hos vissa typ Agria är det ingen försäkring när hunden fyller 10.. just precis en gammal hund kanske beshöver det mer än en ung hund..

jag har sparade pengar och möjligheter till ett lån så jag känner mig trygg om något skulle hända. sen kostar att kastera också men jag fick ett litet sommarjobb och kan kastrera henne när jag har slutat. så kanske skulle det vara pengar över till försäkring under ett år.

Vi har en bil som vi kanske använder 1 gång per 2 månader men trots det måste vi betala försäkring i onödan…

spikes
0

Jomen vi tänker nog olika där….för mig är det aldrig i onödan,inte med bilen heller,finns inget som säger att det inte händer något på vägarna även om man använder bilen sällan,som sagt vi är olika och det är väl tur detFlört

dirdib
0

#7 ja på vägarna kan det hända men det helt annan sak om man kör varje dag eller typo 5 dagar i veckan och 1 dag för 60 dagar :P resten står bilen skyddat :P

Skulle jag ha fast jobb så skulle det kanske vara annorlunda men med min csn på 8000 kr varav räkningar är runt 7000 minus mat till oss och djur (ja precis runt 800) så finns det inte mycket kvar att betala 2 hundförsäkringar :(

spikes
0

8,Vi tänker nog väldigt olikaFlört.

dirdib
0

#9 ja :) om man inte har jättemycket pengar och kan alltid betala räkningar och handla det nödvändiga saker varje månad men har också möjölighet till stora pengar i fall något händer så tyvärr finns inte pengar till runt 2500-3000 för hundförsäkring

spikes
0

10,Jag har inte heller jättemycket pengar,har varit långtidssjukskriven sedan 1995 pgr av op och förlamning i bägge benen,jag är nu på gång med jobb,men har aldrig tagit ett lån och alltid haft försäkring på mina hundar,så jämför försäkringsbolagen,det är ju inte mycket i månaden man behöver lägga ut,har det funkat för mig som bott ensam med 2 tonåringar och ett gäng hundar,så tror jag det funkar för andra med.

Naturligtvis är det ju bra att du har pengar om det det händer någotFlört

isafisa
0

själv kommer min försäkras i folksam, tror det går på 89:- per månad för en blandras. Sen blir det billigare om man har andra försäkringar hos dem och om man har en kastrerad tik.

AnneN
0

Vilka raser är det i dina hundar? (jag har dåligt minne)

Det är flera av försäkringsbolagen som diskriminerar hundar som är blandning av tex pitbull, amstaff och även en del andra "kamphundsliknande" raser eller blandningar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dirdib
0

En är renrasig tax, den andra vet vi inget om men inget med "kamphundar"

http://sherry-niunia.home.pl/niunia.html

AnneN
0

#14 Okej, ja då är nog det bästa sättet att hitta rätt försäkring att ringa runt och jämföra både vad som ingår i försäkringen (vad den täcker) och vad den kostar.

_**/Mvh Anne

dirdib
0

#15 ja det får jag göra på månad när jag kommer från jobbet om jag hinner ringa

AnneN
0

#16 Annars om du har ont om tid att sitta i telefonen så brukar det gå bra att mejla till dem också

_**/Mvh Anne

dirdib
0

#16 ont och ont, mer så att jag kanske slutar efter 16. vet ej hur de olika har öppet men det får jag kolla :)

Kalli
0

Jag har Folksam och är nöjd, fast jag inte haft några sjuka hundar å andra sidan. De ger även 10% rabatt på kastrerade tikar.

Tillägg: De kräver dock intyg från 3 år ålder. Agria från 6 år om jag inte minne helt fel så ni kanske tjänar på det trots allt.

Kalli
0

#13: Vilka av bolagen diskriminerar mot Pitbull eller liknande raser?

AnneN
0

#20 Jag är inte helt säker på om de gör det fortfarande men iallafall Agria och foksam tror jag det var som inte tagit emot dem förut iallafall.

_**/Mvh Anne

Kalli
0

#20: Folksam har det inte längre, men vet att de haft och att en del valt Agria av den anledning. Så antar att Agria inte heller har det längre.

dirdib
0

Agria ringde mig igår, nu ska jag kolla andra, jag tänker på folksam men jag vet inte de verkar vara liiiite billigare men de kräver intyg så det blir dyrare. men jag hörde för mycket dåligt om Agria..

willowpysen
0

Tack och lov har jag min älskade tik försäkrad, självrisken är på 2500:- för det är nog inte billigt att ligga inlagd på djursjukhus som min lilla snutta gör just nu, det kan gå blixtsnabbt :(

"En stund i taget - här & nu"

Kickilu
0

Det lönar sig att lyssna runt bland de olika bolagen. Har tidigare haft Agria men har bytt till Sveland. Där fick jag billigare premie fast det blev en mer täckande försäkring. Funkade bra med både blandisen o den renrasiga.Glad

ingann
0

Jag har If på både hund och katter (innekatter)..  Fast självrisk (inga %) så 2 500 kr (- självriskpotten som nu är uppe i 800 kr)är det jag skulle behöva lägga ut om något skulle hända.

För mig är det ingen onödig kostnad, trots att inget av mina djur behövt utnyttja försäkringarna, utan en säkerhet där jag vet att jag kommer kunna ge dem den vård de behöver om olyckan är framme.Jag har också låg inkomst, lägre än ditt csn faktiskt, (5400 kr/månad garantipension)… Iofs har jag barnbidrag, underhåsstöd och bostadsbidrag också så totalt har vi runt 11 000 kr/mån som ska räcka till mig, 2 tonårsgrabbar, 2 katter + 1 hund och alla räkningar… Allt går om man planerar:)

När du studerar så är det inte säkert att du får något lån heller.. Många banker od är stenhårda på att man måste ha en fast inkomst på en viss summa (120 000 kr/år på swedbank har jag för mig)..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

dirdib
0

#26 men jag vet att jag kan ta ett lån på ge money då jag har tagit det innan :) jag skulle inte skriva något som stämmer om det är inte var så

ingann
0

#27 att man fått lån innan är ingen garanti för nya lån..  de gör ju en ny bedömning för varje ansökan och dina ekonomiska förhållanden kan ändras liksom deras villkor…

jag har också fått lån tidigare men nu tror jag knappast de skulle bevilja ett nytt nu med min inkomst Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

dirdib
0

men jag vet att jag kan ta då jag har kreditkort sedan tidigare när jag tog mitt lån. pengar som jag kan använda när jag vill :)

dirdib
0

jag tecknade idag två försäkrningar på 50 000 med 1100+15% (med rehabilitering+medicin). var det ett bra val?

AnneN
0

#30 Om det var ett bra val för dig kan bara du själv avgöra… Sedan är det ju så att olika försäkringsbolag och olika typer av försäkringar och tillval ger olika försäkringsvilkor och täcker olika saker.

_**/Mvh Anne

dirdib
0

ja precis olika saker ingår i, olika är extra, inte heller lätt att avgöra