Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1114 ggr
AnneN
0

Go´morron onsdag 7/7

Go´morron på er alla Skrattande

Förvånade att jag är uppe redan kl 06:47? Jag som brukar sova minst 3-4 timmar till! Men inatt har jag inte lyckats somna alls, gav upp hoppet om sömn efter att vridit och vänt på mig i 3 timmar.

Gårdagen bjöd på värme, sol och bad… men just nu regnar och blåser det, hoppas att solen kommer tillbaka snart igen för den har vart allt för osynlig denna sommar.

Planer för dagen är, förutom att pyssla med djuren, snygga till mitt CV en aning, se om det dykt upp några jobb jag kan söka och fortsätta skriva en affärsplan Glad Blir det fint väder framåt eftermiddagen så blir det nog bad idag också.

Vad ska ni hitta på denna onsdag då?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Morrn på er!

Ska strax logga ur och åka till kursen,sen är jag ledig i 3 veckor.

Solen skiner här och i kväll ska vi åka kika på en marknad i närheten.

Annars är allt som vanligt ut med vovvsen göra mat,se till att yngsta sonen får med sig allt han ska,för han åker till Norge i morgon via Kastrup i Köpenhamn.

Ha en fin dag alla!

AnnL
0

Godmorgon!

Ganska molnigt men skönt med några dagars lagom väder.

Ska klippa mig idag, städa över huset nu när det inte är så varmt.

# 1 Hästveda markanad kan jag tänka. Missar den i år eftersom sambon har bilen. Tycker det är den trevligaste markanden av dom allla. Flört

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Forest]
0

Go dag!

Här har man lite o göra. Upp runt 6 tiden för ut med valpen o chanel sen in o ge lite mat. Äter inte riktigt så mycket som hon ska men det är ju vanligt. Chanel är så duktig o hjälper till att göra kvällskisset till tryggt för lilla Enja som är lite mörkrädd. Men när syrran är med så är det ju säkert för kissa. Vi är ute så mycket vi kan o sen in för som sover så mycket, ska göra en liten lekhage eftersom det inte finns staket runt gräset. Så kan hon sova ute o man kan vara lite tryggare utan sitta o lurpassa hela tiden. Allt går iaf bra kissar o bajsar bra ute o Chanel sicken klippa hon är riktig tillgång dok busar hon inte riktigt med henne men tålig o går undan ibland. Nu ska jag ut igen för kissa sen lämna dom hemma (manen hemma o dotter) för att handla lite mat o sen äta. Ha det så skönt alla!

spikes
0

2,Ja så var det jaSkrattande,tur jag har dig när jag virrar till detCool,men vad skoj för jag ska titta efter 2 födelsedags presenter hade jag tänkt,äldsta sonen och hans tjej fyller nu,sen har jag mellan sonen 31 juli,men honom ska jag höra lite med först vad han kan tänkas vilja eller behöverFlört.

3,Vad roligt att det går så bra för er,kan vara skönt att slippa kraven för en stund och åka och handlaFlört

[Forest]
0

4, Har matbutiken 30 meter bort Flört så det tog 5 min så var jag hemma igen med det lilla jag behöver. Enja sover ganska mycket, vaken vid 06-07 då ger jag henne mat så hon kan sova skönt igen  sover till ca 9-kissa busa mm till ca 10,30 (ger mellis) så sover hon ganska länge nästa pass till efter 13 ibland längre hon får ju sova det hon vill, sen vaken tid samma veva igen mat bus kissa o bajsa. Tyvärr stämmer ju inte alla sovtider o mattider som uppfödaren hade eftersom Valpar väcker varandra men tror nästan hon sover mer nu dok äter hon lite halvdåligt. Filmjölk vill hon nästan inte ha o maten får jag mata förhand ett mål äter hon upp resten bara några bitar sen vägrar hon äta. Ska ringa imorgon för uppdatering till uppfödaren o rådfråga lite. En sak vart jag glad över hon läser ju av chanel mycket så när jag skulle dammsuga så kolla hon chanel som sov vidare öppna inte ögonen ja då följde hon hennes råd sover vidare Glad Så är det med en del saker hon springer gärna till chanel när det är något otäckt typ grannen starta sin HD så springer hon till henne o trycker sig intill. Det är mycket man får på köpet av en vuxen hund rent av trygghet i mycket. Otroligt det trodde jag inte Glad

Läst på en massa om Valpar o anser att det är smidigare än jag trode fick ju sova första natten från 11-6 utan ett pip bara den saken var ju underbar. Nu ska jag vara lite med dottern :)

AnnL
0

Det med mat o sov tider planerar ni själva. Ni har ju era egna rutiner som valpen ska vänja sig vid.Glad

Skönt att det går bra.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Forest]
0

6, Skönt o höra att det är okej att ändra lite tycker detta funkar bra med våra tider.på såvisså får ju chanel sina egna promenader med matte utan att känna stressad över ha en valp som vill ut, nu är min man hemma dagtid eftersom han jobbar natt så det går ingen nöd att jag tar egen tid med henne :)