Hundträff Kristianstad
Hej, jag och min kompis tänkte ha en hundträff för de som bor i kristianstad.
Vi träffas på Österängs rastgård.
Alla hundar är välkommna, eftersom hundarna ska få leka tillsammans i rastgården så får inte hunden visa några tecken på aggressivitet.
Vi har en vit schäfer/labrador & alaska blandning, båda tikar 1,7år & 2år. Regnar det blir det ingen träff. Mer info om tid och datum kommer beroende på hur många som verkar vara intresserade.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Men det är ju lite svårt att förutsäga om det blir gruff eller inte,dom som känner varandra är ju klara,men dessa som kommer utifrån kan ju reagera/samt att era kan reagera.
Är det enbart för folk i Kristianstad?,jag bor ju inte långt därifrån tex…
Jag menade att om folk vet att deras är aggressiva är det ingen ide att komma dit. Tror inte att våran kommer reagera speciellt inte min schäferkorsning. Men jag förstår dig det kan bli för mkt för den ena. Våra hundar är vana vid stora hundgäng, men hoppas att det är går bra för med alla hundar.
Nej man måste inte bo i kristianstad man får gärna komma dit även om man bor i helsingborg :) för alla är välkommna :)
2,Jag bor i Hässleholm och funderar på att komma.
Men jag har då en väldigt viktig fråga,tänkte ni träffas och släppa ihop hundarna på en gång då?,eller tänkte ni första gången ta en promenad och se hur det går?.
Vi hade tänkt gå en runda i skogen och sen låter man hundarna hälsa i koppel, sen släpper man in ett par hundar gå in i hundrastgården så att inte ex 4 okända hundar hälsar på varandra direkt. Du får gärna försöka få mer lite mer folk dit, om du tänkte komma :)

Jag hade gärna kommit, dock blir det ng utan hund, då mina två är så osäkra och inte så vana vid andra raser än sin egen. Uppfattas lätt fel av folk om mina säger ifrån..
Men kommer gärna själv som sagt! =)

När är det?
Vi har inte bestämmt något datum än eftersom vi gärna vill se hur många som kommer. Men det blir nog i juli om vi får ihop ett litet gäng. Just nu blir vi nog 5 + 1 med #3:an :) Men jag skriver här så fort det är bestämt ett datum. Ska höra lite mer med min bekant när hon vill :)
5,Kommer jag så ta med din hund,det är ypperligt bra träning för den i så fall,vill man inte eller går det inte släppa fram dina /dina hundar så gör inte det något,men lite tips och råd och social träning blir det ju ändå.
Jag släpper inte min heller om jag inte ser att det funkar,gammelmannen Spike 12 år får vara hemma då,han är pankis och ska få vara det i lugn och ro.

#8 Jo, det hade varit bra, problemet är bara att hon är så fruktansvärt rädd för både folk och hundar.. vi lyckas bli påhoppade titt som tätt här. Hur är Snodden mot osäkra hundar?
9,Han signalerar säkerhet i sitt hundspråk,gör dom utfall så reser han sig och signalerar "hit men inte längre",och sedan struntar han fullkommligt i dem,får han umgås länge med dem och det är lugnt kan det hända att han inbjuder till lek,han har faktiskt fått en del andra hundar att leka med honom som varit väldigt rädda,tikar som varit bitska osv osv…
Ja hundarna släpps inte om det inte funkar, då går vi en längre sväng istället. Dessutom tar vi 2 hundar som kan funka och går in i rastgården, där de får hälsa och släpps lösa om de vill leka, sen tar man in en till hund efter ett tag och gör samma sak
så det kommer nog funka. Men jag förstår dig, min vovve har också blivit påhoppad X-antal gånger ngt osäker men vill väldigt gärna leka. Den andra är lite mer dominant och säger till vad hon vill. Brukar med 3 andra jack russels och det går jätte bra, vi får bara hoppas att allt går super :)
bor i Hässleholm, hade kunat tänka mig komma! 
Du får jätte gärna komma :) bara roligt om man blir en liten grupp 

#10 Hon är väldigt leksen egentligen, men modet sviker henne då hon har lärt sej att man inte kan lita på ngn hund =(
Hon har tyvärr inte rätt sätt att prata me andra hundar me sej från valplådan heller, men i koppel kan jag promenera me vad som helst =)
14,Snodden är en riktig gentleman när det gäller tikar,så länge hon inte släpper fram så går han inte fram,han gör som han gör med hanar som gör utfall tittar bort eller vänder ryggen till,Jag har träffat rätt många tikar som varit rädda och till och med bitska,men ägarna har varit helt chockade antingen släpper tiken fram och det blir lek,eller så händer ingenting trots att tiken muttrar och det beror på att Snodden nonchar dom så länge dom inte hälsar på rätt sätt,så jag kan garantera dig att inget kommer att hända.
Han levde ju upp med både tikar och hanar,och en väninna hade då en varghunds tik som blev Snoddens bästis,dom lekte i stort sett varje dag under hans 4 första år.
hej! jag är Kickan90s kompis som även kommer hjälpa till att hålla i träffen :)
pippa_ du kan ju ta med en av hundarna så kan vi se hur det går. om en hund lär sig att andra hundar är ok så blir den mer självsäker. det smittar av sig på den andra och ger denna mer… kan man kalla det mod?
även om det inte går så kan man ju gå en promenad också :)
kickan90: detta är mitt smeknamn RebellLicious
till alla som vill komma: finns det en dag då det inte går för er att komma? ex en onsdag eller lördag
då vi vill att så många som möjligt kommer så kan man lättare planera det så :)
hyskyn är min tik cola och den andra är kickan90s tik foxy

Nä jag tar inte me hund, men kommer gärna ändå =)
Vi tränar för fullt i vår takt och det får räcka för tillfället. Får inte gå för snabbt fram.
Hon vill att mötena ska gå vääääldigt lugnt till och det gör det inte me de flesta.
#17 det är helt okej :)
Då kan du ju se hur våra hundar är och hur de funkar. Går allt bra så kan vi bara fixa fler träffar
Men #16 du kan ju bestämma en dag som passar dig, för mig passar ju nästan alla dagar förrutom 21&22juli.
Men vi kanske kan träffas i början utav juli? Vilka dagar passar er andra?

Jag vill också komma men det går nog inte! :(

#19 Varför inte`?

#20 För att jag är 16 och bor utanför Landskrona så kan nog inte komma! :(
#21 det går tåg/buss hela vägen till hundrastgården :)
så på något sätt hade det nog gått, tänkte du ta med dig en hund?

#22 Hmm om jag nu skulle ha klarat av bussen eller tåget själv vilket jag inte gör 
Jag tror det… :)
Men ska höra med mina föräldrar vad dom säger :P
23,Kan ingen vuxen med bil följa med dig då?

#24 Ska fråga mina föräldrar om min mamma eller pappa vill följa med. :)
hej
vad säger ni om att träffas tisdagen den 6 juli?

Jag kanske kan komma med min pappa men han undrar hur dags då om alla kan den 6 juli som #26 föreslog. :)

Funkar för mej!
#27 & #28 vilka tider passar er bäst?
Vi kan allt från 12 och frammåt ^^
Funkar inge bra för mig,så jag står över och hoppas ni får en fin dag

Spelar mej ingen roll vilken tid
#30 så synd, vi får väl ordna fler träffar sen
#31 & 27 klockan 14? Om ni inte hittar till Österängs rastgård så kan vi träffas på "Österängs" Netto =)

Jag kommer till rastgården!
Skriv gärna i tråden och påminn när det börjar närma sej, jag är så förvirrad!

Min mamma säger att hon kan följa med. :)
Men vad hade ni tänkt att vi skulle göra då? :)
Jag kan komma också :D Blir det den sjätte?

#35 vad har du för hund? =)
#36 - Mitt schema har blivit lite ändrat… så jag kan inte komma trots allt

Det var ju synd..men vad har du ör hund ändå? Kanske kan träffas någång?
#38 - Han är en Jack russel/Dvärgpudel :)

#39 Ah, kan kanske funka me den ena iaf =)
#40 :)
så roligt :)
Om det är fler som vill komma så går det också bra
Det blir vid Österängs rastgård den inne i skogen inte så långt ifrån Österängsskola :) De som inte hittar dit kan vi mötas vid Österängs Netto och går gemensamt dit. Om alla ska ta sig till rastgården själva så är det 14.00
Hör av er om ni vill mötas vid Österängs Netto om ni är osäkra.
kanon! jag tänkte även sätta upp lite lappar i kristianstad :)
nu när jag vet dag och tid så ordnar jag detta tills imorgon :)
Heej,
Imorgon är hundträffen, ÄNTLIGEN!
Är det några fler som vill komma så går det såklart jätte bra!
Men nu till min frågan vilka kommer till rastgården(ej skyltat) och vilka vill att vi ska hämta upp er på Netto och gå mot rastgården?

jag kommer till rastgården
Så bra :)

kan tillägga att jag hoppas jag hinner komma, inget säkert
Du måste :(