En liten efterlängtad pärla!
Var idag och kollade på Valpar, har tänkt skaffa hund länge nu och nu blev det dags! Hörde av mig till flera personer men deras Valpar kändes inte helt 100, men så ringde jag en tjej som hade en kull Valpar. En blandning med: Border Collie, Aussie, Schäfer och en liten gnutta Samojed.
Blev helt kär i valparna direkt, vi träffade dem ute på gräsmattan och busade med dem ett tag. Fick snabbt upp ögonen för en liten brun/svart tjej som för tillfället heter Axxa, hon hoppade upp i min famn så jag lyfte henne mot bröstet. Då slickade hon mig på hakan och i det ögonblicket var jag såld! Hon var en framåt tjej som busade med de andra men ändå tog kontakt med oss vilket kändes bra! Senare träffade vi hennes mamma också som var en totalt underbar tjej med stort tålamod, familjen hade nämnligen flera småbarn.
Ska bli väldigt spännande att få hem henne om 3 veckor, hon är alltså 5 veckor idag :) Som flera nämnt och som jag själv vet så blir det nog en hund med mycket energi, och det är vi beredda på. Tänkte först skaffa en lite mindre hund med mindre energi men jag vill ju gärna ha en kompis att dra ut i skogen med i vilket väder som helst och kanske prova på lite Agility, spår m.m.
Hm har jag glömt något nu? Inte vad jag kommer på..
Ja jag kanske ska nämna att tidigare hunderfarenhet mest är av Finsk spets :)
Har inget namn på henne än men det kommer med tiden :)

Grattis till den nya kommande familjemedlemmen (Hjortron och Sandy hälsar också)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Grattis
Ja nu äre bara mitt eget självförtroende jag måste jobba med! Komemr tankar då och då: Är jag en bra matte? Kan jag ta hand om henne? m.m. Men innerst inne vet jag att det kommer gå bra och att jag faktiskt kommer kunna sköta om henne på ett bra sätt :) Den eviga striden mot sig själv… är inte första gången.
Och namnet är bestämt! Har haft många jag funderat på men tillslut tog jag mitt förnuft till fånga och valde det jag spontant tänker på när jag ser bilder på henne: Jessi!
Och kan tillägga att jag bett sambon stötta mig när jag inte kan tro på min egen förmåga :)

Isa, alla tvivlar vi nog någon gång på vår egen förmåga, men då behöver vi bara ta en titt på våra små pälsklädda älsklingar och se deras kärlek och tillit till oss i deras ögon för att få tillbaka en del av självförtroendet 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Grattis. Så spännande med en liten valpis. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#6 tack Anne :) Ja jag har märkt att det bara behövs en titt på bilden av henne så kommer det tillbaka lite :)
Grattis! Vá kul med en valp!!
SÅ SÖT!
Känner att eftersom 2 av mina är omplaceringar som var en par år när jag fick dom, så känns det som om nästa hund (om kanske 10 år eller så)… då vill jag ha en valp som jag får forma helt själv.
På lördag hämtar vi henne <3 Känns mer och mer rätt för varje dag som går :D Och allt är fixat för hösten när det är skola så hon kommer inte behöva vara ensam mer än max 80 min i taget och ibland får hon ställa upp på djursjukvårdslektionerna ;)
Har köpt allt jag behöver nu och mat- och vattenskål står framme, även hennes leksaker ligger lite utspridda :) Känns så spännande :)
Nya bilder har jag också, även om de är en vecka gamla ungefär :P
Grattis :) Vilken sötnos hon är :)
Grattis så himmla söt liten tjej :)