Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 9994 ggr
dirdib
0

Kläder istället för krage efter operationer?

Hej!
I mitt hemland har vi speciella kläder till hundar/katter efter operationer istället för krage. Du kan ha krage också om du vill men kläder är mer populära.

t.ex.

http://www.kuna-vet.com/cennik.html

http://lh6.ggpht.com/_oAeK0DYoAA0/SvRIQye-GLI/AAAAAAAAbok/LG0BNFYOXgA/s800/nesca%202.jpg

Vet ni vad de kan heta på svenska? finns det något sådant överhuvudtaget? Var kan man beställa?

[Forest]
0

Ganska så smart :) Men hur är det med lufta såret? I många fall ska man ju ha öppet så det luftas o läker bra utan vara fuktigt. Men i många fall där man har bandage o liknande bör detta vara smart slippa en trist krage som jag vet att många djur hatar.

0, så hur ofta andvände man detta "opratonskäder" på djuren alltid mer lr mindre?

dirdib
0

Det finns plats för att lufta såret, det ligger inteså tätt. du använder detta tills du tar bort stygnet.

jag tänkte höra först med er om det finns något sådant i sverige, annars ber jag min mamma köpa två sådana och skicka till mig.

jag har pratat med flera hundägare och krage var inget för de, jag hade hemma min grannes hund, han hatade krage, kunde inte äta dricka grät och ville bli av med den…

spikes
0

Det är ju ett bra alternativ till tratt,men då vill det till att man inte har en Spike hund som alltid lyckas göra hål i allt sånt,han gör det när man sover på natten,så för honom är det tratt som gäller.

Sen borde man rätt lätt kunna sy en sådan själv,visst tycker dom att tratten är bläää men dom vänjer sig vid den ändå.

Men be din mamma skicka för det är aldrig fel att ha en sådan hemmaFlört

dirdib
0

#3 vänjer och vänjer min grannes hund hade inte kunnat vänja sig, gick och tittade rakt i ögonen, visade att han vill blir av med den, grät och liknande.. nej jag vill inte utsätta min lilla tik för det.

[imaginepeace]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När min katt Smilla kastrerades så klippte jag lös en bit från ett par gamla långkalsonger. Det funkade jättebra och allt läkte fint.

Hon ser inte så nöjd ut på bilden men jag lovar att hon tyckte att "kroppsstrumpan" var mycket bättre än tratten Skrattande

spikes
0

4,Det har nog att göra med en själv mest,har man svårt att se sin hund innan den vant sig,så känner hunden det och blir värre,men som sagt all är vi olika,Spike skulle i alla fall paja en sådan rätt snart,men sen finns det hudar som min Snod tex som låter bli när man säger till.

Han skulle å andra sidan ha svårt att vänja sig vid kläder,men jag skulle nog få honom till det med om jag behövdeFlört

[Forest]
0

5, himmla smart :)

fast jag tycker någ att de kan göra ett test kanske är det så att vissa kan ha på sig skyddskläder, jag hade någ görna haft det på chanel om det var mellan 0, alternativ eller tratt. Men så är hon van att ha på sig tikskydd,täcke,skor utan något trassel. Nu ser hon inte jätte lycklig ut i tikskydd men men det har hon över dagen bara :P