Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundgodis-recept
Läst 2700 ggr
Valpar
0

Torkad blodpudding-Valp

Hej!

En snabb fråga är det okej att ge torkade blodpudding bitar till valpen som godis vid träning?

spikes
1

Ja det är det,ge bara små pytte bitar så det inte blir en reaktion på magen baraFlört

Tina-A
0

Javisst, jättesmarrigt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Valpar
0

Tack, tack då blir det till att laga ikväll Glad

Valpar
0

Vilken konsistens ska dom ha? Ska dom va hårda eller som när man äter blodpudding själv?

AnneN
0

#4 Beror på hur du själv vill ha dem, men är de mjuka så håller de inte lika länge om du int4e förvara godiset i frysen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Valpar
0

#5 Ok hur fasta ska man ha dom tycker du? Glad

AnneN
0

#6 Då jag torkar godis (jag gör alltid lever) så gör jag pyttesmå bitar som jag torkar så att de är torra helt igenom, då håller de sig längre även utanför frysen om man har dem i en burk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Valpar
0

Nu blev dom rätt hårda på insidan och sega på insidan. Men Malte tyckte det va gött Flört

[Forest]
0

Jag fick tips om att man skulle köra det med öppen ugn i 100 grader när det börjar lukta så är de klara men har dom kvar i ugnen för bli färdigtorkat. då funkar dom bra att ha i burk. Eller om de blir lite mjuka så fryser man in det o tar fram vid behov, låter dom tina öppet lite utspritt så torkar dom till med. Då smida att ta en o en :)

Har förmig att det ska finnas tips ang hundgodis här inne  i nån katigori hundgodis o recept

Valpar
0

Dom blev alldeles för mjuka så jag får göra nya hårdare i morrn. Tack för alla tips! Glad