Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1112 ggr
[nataschaj]
0

Vad ska du köpa...

…När din hund blir 1år?

Efter som de e många här som har Valpar så e jag nyfiken på va just du ska köpa när hunden blir året!.

Jag kommer att köpa detta

• 2st Munkorgar (om det får folk att känna sig säker, så gör jag det, inte för att dem är aggrisiva elr liknande, utan "säkerhet") och då dem som har "stål" elr vad man ska säga, vill att dem ska kunna ha munnen öppen

• Koppel och halsband (läder vill ja ha)

• Täcke till Moa (kanske Bonnie med) efter som hon e så frysen av sig, har redan köpt vintertäcke efter som de e så kallt på morgonen för henne.

• Ev nån mer matskål

Jag tror detta va allt.

Så vad ska just du köpa?

(visste ej va ja skulle posta denna då blev övrigt)

Royalz
0

Varför ska du köpa munkorg om dom inte behöver det!? Folk kommer kolla ännu mer snett om man har munkorg på sin "kamphund" än om den går utan. Då tror dom att den är farlig och aggressiv istället och tar omvägar och pratar bakom ryggen.

Stackars dina hundar om som ska gå med munkorgar om dom inte ens behöver det..

[nataschaj]
0

Det är inte synd om mina om dem får gå med det..

Jag bryr mig inte ens om folk kommer att snacka, liksom de gör dem ändå fast dem e så små…

Efter som jag åker i en trång buss dagarna, med massa folk, skadar de inte att ha munkorg 30 min om det får folk att känna sig säkrare gämte dem, jag ser hur livrädda dem är, å ja har sett innan hur folk kan slappna av när dem ser att dem inte kan "bita"  än….

Alla gör som dem vill, men lider kommer dem inte göra…

spikes
0

2,Håller faktiskt med 1 här,varför i jösse nammen ha munkorg på hunden om det inte behövs?,folk får väl finna sig i att det är en hund på bussen,skulle du själv vilja gå med munkorg för att ANDRA inte litar på dig?….

[nataschaj]
0

3 De e fortfarande upp till mig, så de spelar ingen roll vad ni tycker, Alla tycker olika så e de bara.

Sen har det andra orsaker, som jag inte tänker skriva i denna tråd.

Visst ja skuylle ha de om de skulle vara säkert för andra, =)

[Forest]
0

Leksak och märgben är det någ. Just koppel o sånt har man redan i rätt storlek. Kanske bädd men jag har korgar samt biabädd redan, svårt o säga vad man ska köpa men kanske åker man till Sharpman o hon får välja vad hon vill så gjorde vi med Chanel när hon firade sin 4årsdag. Dok valde hon ben

Mistle
0

Du tror inte att det kan bli så att hundarna känner sig mer trängda om de inte kan göra något?

Freke
0

Säger som #1, 3 och 6.

I och med att du sätter på munkorg på din/a hund/ar så kommer du att med största säkerhet ta fram ett beteende som jag inte tror du kommer att gilla.

För en hund som har munkorg på sig känner sig utlämnad och kommer att bli mer aggressiv, oavsett vad du tror och säger att du gör som du vill. Så är det inte som CM på TV i verkliga livet, utan det är bättre att du blir säkrare själv på vad du har i kopplet.

Det du gör nu är en genväg som slår tillbaka i 98% av fallen.

men men visst du gör som du vill, tycker det dock skulle vara bättre att i 1år present till din hund köper en vardagslydnads kurs till dig.. Som hunden kommer att ha mer nytta och nöje av än vad den har av en munkorg.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[nataschaj]
0

Som sakt ni känner inte mina hundar så ni vet inte, sen kommer dem fortfarande inte ha munkorg på sig hela tiden, och inte ens säkert jag kommer att använda dem …

Lydnads kurs behövs inte du, så dem pengarna där sparar jag till nått som e roligare för mina hundar å mig  sj ;)

Mistle
0

#8 Tänk dock på att buss (och liknande) redan är en utsatt situation, är det då verkligen värt risken att hunden eventuellt kommer känna sig extra trängd med en munkorg på?

[nataschaj]
0

9 jag tänker inte svara mer om detta efter som det inte är säkert ännu. Men kommer ändå köpa, för bra i fall om att.

De är annat om jag verkligen har bestämt, men ikke. Slut diskuterat om mun korg, efter som ni defenetivt inte känner mina hundar elr mig å sen har jag som ja redan har påpekat, inte bestämt att de ska användas.

Maja2
0

jag skulle nog lägga alla pengar på kurser. Lydnad, spår, ja, allt man kan tänka sig :)

[Forest]
0

11, ett tips är att man önskar sig pengar för kurs av släckt o vänner :D Var annars bra tips du kom med :)

Maja2
0

#12 DET var en bra idé. Att önska en kurs i present. NU vet jag vad jag ska önska när jag fyller 45 :)

[Forest]
0

13, Ja det är jätte bra o önska sig många vet ju inte vad de ska köpa o tycker kanske att komma med hundsaker är lite trist, men kurs är ju får både matte o hund :) Då är det roligare att ge bort.

Tina-A
0

Kurser i present till sina hundar är superkul tycker jag :) Brukar alltid försöka unna oss några kurser!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]