Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1449 ggr
Kickilu
0

Bunden till mig

Jag behöver hjälp. Vår omplacering som vi haft nu i två veckor är väldigt bunden till mig i familjen. Har glömt lite av hur man ensamtränar en hund. Vår äldre hund gick det av sig själv med. Vill ha tips på hur jag ska göra för att lämna honom när övriga familjen är hemma till att börja med men även senare att vara hemma helt själv en stund. Tänk vad man glömmer på 4 år!Obestämd

AnneN
0

Nu vet jag inte direkt något om din nya hund eller hur den haft det hos tidigare ägare, men kanske behöver den lite extra trygghet så här i början och tyr sig därför lite extra till dig.

Du kan nog träna hunden att vara ensam med resten av familjen på samma sätt som då man ensamtränar hunden att vara helt ensam hemma. Med 2 skillnader, hunden är inte ensam, resten av familjen är ju där och att de hittar på något roligt tillsammans med hunden medan du är borta.

Sedan när det blir dags att lära hunden vara helt ensam hemma så kan du testa att göra som det står i denna artikel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kickilu
0

#1 Tack det var en bra artikel.

[Forest]
0

2, jag har haft samma problem med chanel först sen vart hon husse-gris men nu igen bara matte som är n1 för henne. Ändå har jag gått ut själv lämnat henne till övriga familjen samt de andra har gått ut med henne. Sonen som är 14 år har gjort en del roliga saker som hon gillar exp gått på favvo promenaden gosat o ängnat en del till bara sånt hon älskar. Lika så min man men trots detta är det jag som gäller. Går jag ut ligger hon vid trappen eller vid dörren. Hon är tråkig på det viset tyvärr, jag har även gjort så att jag vart lite tristare inte ängnat så mycket gull-gull åt henne utan lämnat över det till dom andra men utan resultat. Jag kan säga att hon blir glad åt alla när man vart ute o man kommer hem. Och fjäskar en del åt min man samt dotter alla ska hälsas välkommna mm Vet inte vad jag gjort för fel men kanske är våran hund mer kvinnohund samt ensamhund.

Går man lite som många som andra säger (som jag inte tror på ett skit) att man är ledare i flocken knappast eftersom min man har någ mer pondus i helheten än jag. Jag är mer mesig som person mer rättvis men snäll Flört Han är rättvis men hårdare på bra vis många gånger, svårt o förklara då han är ödmjuk person med Obestämd.

Kickilu
0

3, Jag hoppas att det ska gå att arbeta bort. Har bara haft den här hunden i ca två veckor. Vår första hund är också "mattes vovve" men accepterar att jag lämnar honom. Hund nr 2 behöver kanske extra trygghet så här i början men man är ju rädd att det ska bli bestående om man är tillgänglig hela tiden nu och väntar med att börja träna honom. Man och dotter får nu vara de som ger mat och leker även om jag finns i närheten så hoppas jag att träningen går bra sedan.

[Forest]
0

4, Ja som din första hund är mer chanel med, mattehund men nöjer sig med dom andra. Då är det mer Ensamhetsträning som är ett måste för honom. Tror det går jätte bra o kul att ni ska ha honom :)