Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 10776 ggr
Tixy
2

Avskavd trampdyna?

Mor upptäckte nu ikväll att Idelma hade skavt av en del av den större trampdynan på ena baktassen. Tvättade rent med vatten och alsolsprit, och har smetat på lite fet hudkräm som även är läkande.

Vad kan jag mer göra? Bör jag linda det? Hon ligger inte och pillar på det, och brydde sig inte mer än att hon ville kolla vad vi gjorde medan vi fixade.

AnneN
0

Så länge hon är inne så bör ni låta det vara som det är, sår behöver luft för att läka bra, men då hon går ut så ta på en strumpa så hon inte får smuts i såret.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

#1 Tack Anne! Toppen att du svarade så fort, eftersom vi snart ska ut en sväng. Ska ta och leta upp någon strumpa, och förhoppningsvis sliter hon inte av den. Tungan ute

Tixy
0

Dumvovve vägrar stödja på tassen med strumpan på. Hon fick gå utan, så håller vi koll på såret efter varje promenad istället.

AnneN
0

#3 De brukar vara lite kinkiga i början, men om man inte bryr sig om det och själv går som vanligt så brukar de vänja sig snabbt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

#4 Fullt möjligt, men hon brukar vara envis på såna bitar. Och jag vill gärna att hon ska kunna göra ifrån sig ute. Flört

spikes
0

5,Spike har just nu en strumpa på sig på dagarna och tratt på natten,han har skurit sig rätt rejält i samma dyna som din,men på framtassen,jag skulle absolut inte gå utan strumpan ute,det finns så mycket bakterier och det är svårare att få det att läka då,sen är risken stor att hon sliter upp den ännu värreFlört

Tixy
0

#6 Dom får bilda klubb, vovvarna. Ska testa med strumpa en kortare sväng innan jag drar iväg några timmar. Igår ville hon inte hoppa ner ur soffan med strumpan först, sedan vägrade hon sätta ner tassen. Hon brukar alltid kasta sig mot hallen när man pillar med halsband. Förvånad

hittadjur-se
0

#7: ett tips om det är blött ute är att sätta tex en hundbajspåse utanpå strumpan så kommer inte fukten åt, om man inte har en rejäl hundsko.

Vid de klobrott vi haft på våra hundar har de fått gå med hundsko för att inte smutsen ska komma in. Det gick på direkten efter några steg så var han van med skon så länge den sitter bra, så vi har ahft tur på det viset.

De dagar det skulle vara bandagerat kunde vi sätta påsen innanför skon och utanpå bandaget då påsen lätt gick sönder vid slitaget. Vid skadad trampdyna utan bandage har jag satt strumpa sen påse utanpå och sen strumpa igen, men enbart vid promenader och sen av när vi kommit hem för att lufta.

Hoppas det läker fint :-)

spikes
0

7,Hoppas det går bra för din vovve,det tar en himla tid att få sånt att läkaFlört