Öronmärkt och chipmärk?
Får man ha sin hund både öronmärkt och chipmärkt?
Sist vi var hos veterinären nu så hittade de ju inte chippet, så därför funderar jag och sambon på att öronmärka henne istället, får man ha både öronmärkning och chip? (ifall hon nu är chippad, är ju inte säkert att det stämmer, då hennes bakrund inte är den allra bästa..)
Tänkte ifall nu chippet finns och veterinären bara inte hittade det, om det gör något att hon är öronmärkt, det är ju både smidigare för oss och andra ifall hon skulle komma bort ifall hon är öronmärkt, då alla inte har en chipläsare…
Vetrinärn som jag brukar åka till om det är nåt, har sin Labbe tik både chippad och tatuerad, så då borde man väl få ha så.
Hon borde väl veta sånt och varför skulle man inte få ha det för igentligen?
"både hängslen och livrem" så att säga.

Ja man kan ha hunden både öronmärkt och chippad…
Hade själv en hund som vi fick göra omvänd ordning på, hon var öronmärkt, men pga kronisk öroninflammation så försvann färgen hela tiden från märkningen så då fick vi lov att chippa henne istället.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 En annan bra sak att veta är att alla tatueringar blir oläsliga med tiden. Hur fort, beror på hunden. Vilken hudtyp, vlken färg som har använts osv. Har ni otur kan tatueringen bli oläslig efter ett år.
Chip kan vandra, och jag upplever att veterinärer ofta är lite dåliga på att leta. Hörde talas om någons hund där chippet hade vandrat ut i svanstippen (hörsägen). Men jag vet att en fd. kompis dotters hunds chip satt nere vid armbåge. Fd. kompisen är utbildad djursjukvårdare, och hade själv chippat hunden. När hennes dotter och hon åkte på en tävling hittade de inte chippet. Hon lånade scannern och letade igenom hela hunden. Hon hittade chippet vid armbågen, och sedan kom de in och kunde tävla.
Medarbetare på jack russel terrier
4,Det beror på hur duktigt dom har tauterat hunden helt och hållet,min uppfödare tatuerar ju själv,och dom hundar jag har från henne har haft fullt läsbara tatueringar livet ut,det enda man kan behöva göra när dom blir äldre är att läsa av med förstoringsglas pgr av färgen,och det har man ju hemma i alla fall
,Hon har ju 2 dagar i veckan där hon åker runt till folk som vill få sina Valpar tatuerade,så duktig är hon
#4 Det där är helt fel och beror på vem som tatuerar. Min hund hade samma tatuering från att hon var valp tills hon dog, 12 år blev hon.
#4 Vi letade igenom henne från topp till tå, då jag vet att chip kan vandra, har en iller vars chip sitter nere i högra frambenet på nämligen, när han är chippad i nacken från början.
Och den veterinären jag ska till och tatuera Celine hos är väldigt duktig på det, då sambon tatuerat alla sina tidigare hundar och nu även katten.. Så det är nog ingen fara