Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 2695 ggr
LiindaH
0

Varning - Hundbedragare

Vill bara varna att en stor hundbedragare som bott utanför Gävle numera har bosatt sig i Västerås.
Personen i fråga har tagit hand om många omplaceringar och efter att hundarna hamnat där så har dom helt plötsligt försvunnit eller fått avvlivas hos veterinärer akut enligt personen. Men hundarna lever fortfarande och säljs vidare i andra lögner.

Det finns även starka bevis att hon låtit en hund självdö vid ett trä efter att den blivit fast bunden där.

Vad jag vet så har personen en blandras tik vid namn Åsa. En blandning mellan Grey Hound och Whippet.
Sedan om det stämmer ska det finnas en svart hund runt året nu också i dennas ägo. Dock ännu osäkert.

PM:a mig för mer information!

// Liinda

AnneN
0

Länk till 2 trådar om den hund som fick självdö vid ett träd:

Tråd 1

Tråd 2

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

EmmaVarg
0

en tjej som är chef på en ridskola där ja bor har en whippet/greyhound som heter Åsa.. ;s men de är i göteborg så .

LiindaH
0

#2; Hmm låter lite väl lika i mina ögon, eller vart har hon fått den vovven ifrån då?
Hur länge har hon haft den?

// Liinda

EmmaVarg
0

#3 ingen aning jag vet bara vem hon är, men jag tror den är runt 3-4 år

LiindaH
0

#4; Okej.

// Liinda

LiindaH
0

Efter lite fler updateringar tack vare folk i Västerås.
Har jag nu fått reda på att personen i fråga har en del Valpar på ingång som den sedan säger ska bli blindhundar.
Hur sant detta om att dom är till för att bli blindhundar från personens sida vet jag inte!
Ska dock försöka luska fram vart tusan personen får valparna ifrån!

Någon som vet hur man kan luska fram sådant?

// Liinda