Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 967 ggr
AnneN
0

Hund ramlade av traktorsläp

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Hur i ****** tänker man då man har hunden att åka på traktorsläpet? Skrikandes

_**/Mvh Anne

spikes
0

Man tänker inte allsRynkar på näsan

AnneN
0

#2 Näe man kan ju inte ha gjort det

_**/Mvh Anne

[nataschaj]
0

tyvärr är det många som har med sina hundar på släp elr inne i hytten….

Det bästa vore om man lämna hunden hemma elr lärde den springa jämte/framför/sidan av traktorn och då en bit i från den, mot diket/åkern Vilket som nu är säkrast vill säga (tycker dock inget av de direkt)

Men helst låta dogen va hemma.. säkrare för den..

Pucko till ägare efter som man ska kolla i backspengel och sido speglarna!.

AnneN
0

#4 Må då vara om hunden är med inne i hytten (om det inte är för trångt) men absolut inte ha den på släpet eller springade bredvid, en olycka händer så lätt.

_**/Mvh Anne

spikes
0

4,Inne i hytten ser jag inga problem med,det har bonden här,och han får endast gå ur när bonden gör det,och traktorn står still,han har även AC i traktorn så han golden blandis trivs bra därFlört,han vallar ju även korna när det behövsGlad

[nataschaj]
0

hytten e inte direkt stor, sen e hunden väldigt utsatt där med, om man skulle välta elr om man stegrar elr om nått annat skulle inträffa, så Nej ja gillar inte att man har hund i hytten oavsett hur bra man e på köra traktor..olyckor händer å i en traktor hytt finns de inget direkt bra utrymmen….

Om de inte har kommi nån ny traktor med stor hytt som man kan sätta fast bur elr ha bilbälte koppel på hunden….

I en bil kan man i alla fall misnka risken för en hund, å de kan man itne i en traktor…

spikes
0

7,Håller inte med dig där,traktorer går inte nämnvärt fort,och jag tror inte en van traktorförare har med sin hund om det finns risk för att välta,sitter den i hytten och får plats så är ju det samma storlek i så fall som på en bur,eftersom en för stor bur i en bil är det klart större risker med,dessutom går bilen klart fortare,och vid akut inbromsnng gör ju hunden i så fall mera illa sig,än om den sitter lite trångt i en traktor hytt.

Hunden har dom ju med sig som hjälpmedel ofta för sina djur,tycker du att dom först ska köra dit traktorn och sen gå hem och hämta hunden?,undrar hur dom skulle klara sina arbetspass om dagen då.

[nataschaj]
0

8 alla tycker olika. å det är vad jag tycker.  Men så får dem stjylla sig sj om de händer deras hundar nått.

spikes
0

9,Javisst och det får väl alla göra som inte haft uppsikt ordentligt över hunden,och det anser jag nog att folk har som har hunden i hytten…..men du får väl tycka som du vill….