Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1442 ggr
Kickilu
0

Prince har kommit

I lördags bar det i väg till veterinären där vi skulle möta upp den nya tilltänka hundes uppfödare. Vaccination och besiktning sedan fick vi med oss honom hem på prov under helgen. Det går förhållandevis bra med honom och Alfons. Några episoder har det varit men inte tendens att bli bråk. Alfons säger ifrån och Prince köper det. Sedan är det saker man själv måste komma ihåg att tänka sig för med t ex att han är stor när han ställer sig på bakbenen och därför når falukorven som jag lagt fram på bänken för att den ska tina. Alfons tokskällde och Prince morrade för han ville ha den för sig själv. Nu gick det bra och jag kunde ta korven innan nåt hände. Trevlig och tillgiven hund men behöver träna grundlydnad. Han är just fyllda 1 år och verkar tycka träning är kul.

Tanken är att han ska bli kvar här hos oss nu.

AnneN
0

Vad roligt att det verkar fungera bra mellan Alfons och Prince Glad Visst kan det ibland bli lite så gruff mellan hundarna, det blir det även mellan mina 2 ibland, men så länge det inte övergår i rent slagsmål så tycker jag det är helt ok att de ska kunna säga ifrån åt varandra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[bebba]
0

Vad är det för ras?

Kickilu
0

Prince är en golden retriever på 1 år. Alfons är en blandis, tax7jackrussel efter mamma o shetland sheepdog efter pappa. Han blir 4 år i september.

Trots storleksskillnaden så är de så söta ihop.Glad

Det låter värre än det är har jag konstaterat. Alfons låter som en bäst men Prince ger sig direkt.

[bebba]
0

#3 Misstänker att han är brorsa med min Paris. Lät precis som Paris i beskrivningen i #0. Var köpte du han? Vet att han precis fått nytt hem så misstänker att det är den Prince jag tänker på.

Kickilu
0

4 Ja han har en syster som heter Paris. Köpte honom i Österåkers kommun. Är det samma tro? Va skojigt om det är så. Då vore det kul att få höra lite om hans syster.

[bebba]
0

Vet du vad han heter i stamtavlan? Var li8gger Österåker?

Kickilu
0

#6 Österåkers kommun ligger ca 6 mil från Stockholm. Jag har hans papper så det kan jag kolla. Vet du vad Paris heter eller vilket datum hon är född. Prince är född i maj -09.

[bebba]
0

#7 Hon är född 16 maj och heter Nothing nånting kommer inte riktigt ihåg.

Kickilu
0

# 8 Då kan jag säga att de är syskon och din hund heter Guess Nothing Else i pappren. Min heter Guess No Doubt. Va skoj. Vart bor du och hur är Paris i sättet?

[bebba]
0

Stockholm nånstans geografi är inte min bästa sida lite söder i stockholm tror jag.