Hittar inte chippet
Idag var det första gången jag och Celine var hos veterinären, för att göra hälsocheck och vaccinera. Vilket inte har hänt sen hon bodde hos uppfödaren, för hur längesen som helst..
Allt gick bra tills det att vi skulle kolla chipmärkningen.. veterinären kunde inte hitta hennes chip..
Jag har ett chippnummer på henne, men inget chip verkar det som.. vi ska försöka få tag i en annan chipläsare för att se om den kan läsa av bättre, då hon sa att hennes inte var den allra bästa och hänvisade oss till djursjukhuset istället..
Men om hon nu inte har något chip, vad gör jag då?! Då stämmer ju inte papprerna på försäkringen, ägarbeviset eller registreringen hos jordbruksverket.. Hur ska jag gå till väga?!
förlåt om tråden ligger fel, men visste inte var jag skulle lägga den..
tänk på att chip kan vandra så viktigt att dem kolla hela hunden. Och då menar jag hela hunden.
Om de inte finns nått chip, har jag ingen aning om hur du gör då. Ring och kolla med jordbruksverket elr nåt.

Om chippet har försvunnit helt (kan hända ibland) så kan man chippa om hunden men då måste man ändra chippnummret på alla papper så ring i så fall till Jordbruksverket för att höra exakt hur du ska gå till väga med det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jaha, kan det försvinna och vandra?
hahha det har jag aldrig hört talas om!
4,Ja det kan vandra,därför chippar jag inte mina hundar utan dom får fina siffror i örat i stället
#5 vad är skillnaden mellan ett chip "i" hunden eller sån där siffror i örat?
alltså, varför finns de olika sätt ^o)
och detta hör inte till, men vet någon hur dom sätter in chippet i hunden? asså de verkar lite konsigt^^ ..
6,Man kan regga hundar antingen med en tatuering i örat,vilket är det äldsta sättet att göra det på,min uppfödare gör det på sina Valpar.
Chippet är det nyare,dom sticker in det i nacken,med vad som ser ut som en rätt tjock spruta,och sen måste man ha en scanner för att kunna läsa av det,därför tycker jag det är tryggare med en tatuering,för skulle mina hundar på något sätt komma bort,så kan folk avläsa reggnummret i örat,ringa polisen och få fram vem som äger hunden,alla har ju inte en scanner att läsa av chippet med….