Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1487 ggr
[Mariaaaaaa]
0

Vad tror ni?

Min tik är högdräktig nu, har 3 dagar kvar tills hon gått 63 dyng. Hon väntar en stor kull, det konstaterades vid ultraljud. Hon har ätit dåligt nu sista veckan, men litegranna har hon fått i sig. Idag har hon inte alls brytt sig, någon godsak går ner. Tempen har tidigare ca en vecka varit under 38 på morgonen och gått upp tillöver 38 ca 38.4-5 resten av dagen.

Idag tempade jag henne på morgonen, då låg hon på 37.1 nu ligger hon kvar på samma temp vid den tidpunkten hon brukar ligga på över 38.

Tror ni att det börjar bli dags?

AnneN
0

Låter absolut som att det börjar närma sig, då de har stor kull så kan de ju ibland föda lite tidigt.

Men samtidigt kan hon även gå tiden ut.

Att hon äter lite är nog inte så konstigt då valparna tar upp mycket plats i magen så det ryms inte så mycket mat där. Hur många/stora portioner ger du henne per dag?

Om hon äter extremt lite av vanliga fodret så kan du testa ge henne något mål med valpvälling, bara för att hon ska få i sig näring och ha energi till valpningen.

Recept på valpvälling.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Mariaaaaaa]
0

Okej! Jättebra tips! Hur länge håller sig valpvällingen om man kokar upp den och sen har den i kylen?

Nu gick hon upp till 38.0 ! Kan jag vara "lugn" då?

Idag var första gången jag verkligen kunde se att valparna stångade med huvudet i magen på henne! Var riktigt häftigt!

AnneN
0

#2 Den kan hålla ett par dagar i kylen om man har lock på. Kan bli en hinna ovanpå men den brukar de äta med glädje också.

Har hon börjat bädda ännu?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Mariaaaaaa]
0

#3 okej! :) Ja hon har bäddat i fyra dagar nu, blir bara värre och värre. Matte får inte sova men är nöjd ändå ! :P Bra att man får vänja sig ifall valpningen sätter igång under natten ! :)