Finns det?
Finns det något i liknelse med ett fästinghalsband till hundar som även hindrar mygg och knott som man finner i djuraffär?

Vet inte riktigt vad som finns att köpa, men vill du ha något som är ofarligt för hunden och omgivningen kan du göra eget fästingemdel som tydligen även ska fungera mot bla mygg och knott.
Recept på hemmagjorda medel hittar du i artikeln om huskurer för hundar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag behöver ha något långverkande, gärna något som man slipper spraya på eftersom vi skall ut och haika nästa månad.
eran hund badar ju med så droppar i nacken är väl inte så lyckat eller det försvinner om de badar.
#3 Precis och han lär bada mycket nästa månad.
bernsten?? (stavning?) Mot Fästingar… annars apotekets halsband elr pspraya annars testar du att köpa den speciella brickan mot allt det..
Men finns det inte fästing halsband som är gjort med naturmedel på Zoo,det har i alla fall jag för mig,och i så fall håller ju även det bort knott och mygg.
Annars kan man köpa hopp off och ge i maten,bara nyttigheter i
det är ju det bästa om hunden ska bada och så…
6 dem får inte sälja såna halsband längre. Så nej dem finns inte kvar längre.
Min får b-vitamin så ska se om de börjar värka om en månad de ska hålla fästingar å mygg borta.
6,Ok men då finns ju hopp offen,den behöver man inte vänta en hel månad på innan den verkar
har inte dem pengarna nu ändå 3ookr e ganska mkt ändå ;) sen gillar ja inte beställa från hemsidor häller för antar att den bara finns där-
9,Det skrev jag mest riktat till trådskaparen,det finns olika storlekar på flaskorna och dom ska blandas ut så dom är dryga,den billigaste kostar 99 kr,och det kan ju räcka om man ska iväg en vecka eller så.
Sen finns detta att köpa på zoo affärer,det är där jag köpt dem.
#10 Är det alltså hopp off den heter? Antar den skall blandas i maten?
10 haha blanda ihop den med den dära brickan man sätter på hunden :P ok ska se om huvudröds i gbg om dem kanske kan ha de då..
11,Ja det heter hopp off,luktar apa men hundarna älskar det
,dom får jättefin päls och annat av den,man kan alltså använda den året om som tillkott i maten,jag gör inte det eftersom mina käkar rå mat.Det står på flaskan hur du ska blanda i maten
fast jag läste att hop off ocksåska sluta säljas, av samma anledning som naturhalsbanden… nån som vet nåt? 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
14,Vet jag inget om alls,finns inget farligt i dem,det är ju bara nyttiga grejer i det,så det tror jag inte på förrän jag ser det
#14 det är inte pga att de är giftiga utan pga marknadsföringen. Alltså av samma anledning som naturhalsbanden.
17,Eu i vanlig ordning,himla synd men det finns kanske något liknanade som man kan ge i maten.

Läser man noga på sidan #17 länkar till så ser man att de vid förfrågan kan skicka ingredienserna till Hopp off så att man själv kan blanda ihop det och ge sin hund.
_**/Mvh Anne
Det är jättesynd, jag hade tänkt testa hop off..
#19 jaså, jag läste inte hela texten
Det kanske man ska ta o göra, fast det blir ju krångligare förstås.

#20 Ja det står längst ner på sidan, visst blir det lite mer jobb med att göra det själv, men är det både fungerande och ofarligt så kan iallafall jag tycka att det är värt lite extra arbete 
_**/Mvh Anne

Läser att folk tror att "naturörtshalsband" skall vara helt ofarliga och vill bara skjuta in med att detta INTE är sant. Så det kanske man ska kolla upp innan man skriver
Förra året OCH året innan förbjöds flera sådana. Det finns bra och ofarliga, det finns mindre bra och det finns de som uppenbarligen är så dåliga att de förbjuds.

#22 På vilket sätt är de farliga? Jag undrar eftersom jag ännu inte hört om någon hund som blivit sjuk av örthalsbanden.
Förbuden har mer med eu lagarna om marknadsföring att göra än att de skulle vara farliga, vad jag fått höra/läsa iallafall.
_**/Mvh Anne

#23 - Det har varit örthalsband på marknaden som varit farliga då de har skapat reaktioner på hundarna så som illamående o allergireaktioner. Nu minns jag inte vilka märken osv men några har förbjudits pga bieffekter och andra för att de har funnits på markanden och inte varit godkända över huvudtaget.
Vilket är lite lustigt för mig eftersom att jag kan föreställa mig att bieffekterna och reaktionerna har varit fler med de starka grejerna som frontline, exspot o scalibur osv o dom får vara kvar.
Säger inte att de inte finns bra men tycker bara att folk ska kolla upp exakt vad de är dom sätter på sina hundar!