Soppa till hund
Jag sitter här å käkar soppa till mig och kom på en sak som borde gå.
Jag äter ju köttfärssoppa.
Ingrienser är då köttfärs, kryddor, morot (rivad) tomtsås..
men om man tar bort allt utan vatten, köttförs och morot kan väl hunden med få äta? å sjävlklart får den inte när de e varmt utan fes ljummen å de.
Då tänkte jag mer nån gång då å då som "godis" för e ju inget direkt farligt, förutom stekt köttfärssen då som e mindre bra.
Men vad tror ni? Går de? elr e de dum ide?

Varför skulle den stekta köttfärsen vara mindre bra för hunden?
Jag brukar då ge matrester till mina hundar om det inte är för salt/kryddigt eller innehåller något som är farligt för dem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
då skulle jag i så fall ta nötfärs
1 det är nått jag har hört bara att stek mat ska vara mindre bra för hund hehe.
2 de e det jag köper nöt färs, inte blandfärs. e de nån skilldnad på dess 2??

#3 Blandfärs är en blandning mellan nöt- och fläskfärs.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
4 jaha de e därför de smakar mindre bra (äkligt med andra ord) haha tur ja inte köper de då! utan nöt!

Här nere på ön..
Så äter vi rätt mycket soppor då jag har en syrra som är världsbäst på att göra soppor..
Och jag har en hund som är tok-kräsen men av någon underlig anledning så älskar han syrrans grönsakssoppa och han vägrar allt i grönsaksväg, är det för mycket grönt eller spannmål i vanligt foder rör han det inte.
Men varför färs?? Det är ju lika lätt att koka kött och ben och göra en riktig buljong istället för att lägga i en buljong tärning sen tar man det av kokta köttet i soppan.. eller är det överkurs? Hmm kan kanske va så att vi bra är vana att inte leva på halvfabrikat någonstans?!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
6 för att jag tänkte i såna fall passa på å göra till dem när ja gör mig. jag gillar inte att koka ben å liknande då jag inte klarar av lukten sen tar de lång tid å vändra ut de när man öppnar fönster osv…
men bra då kan ja göra den soppan te dem nån gång =)