Vad säger ni om denna ;-)
Himmla söt, syntes väl att dom var bra kompisar :)

Så sött 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja det tyckte jag med,man såg vissa stunder att rådjuret hade det skygga vilda kvar,men var alldeles för ung för att kunna motstå att leka med hunden

visst är det gulligt, men tycker det ser riktigt obehagligt ut när den sparkar med frambenen… kan inte vara så bekvämt. hade inte låtit min hund vara med den sådär. men visst, det är gulligt..
4,Den hunden är tillräckligt stor för att kunna ta det,dessutom höll den sig undan de flesta,jag hade inte haft några problem med det
Vad sött men osmart utav en ägare. Ett rådjurs klövar är fasantfullt hårda och när den slår med benen så är det i liknelse utav stenhårda hammarslag. Rådjur kan lätt ge enorma skador.
6,Ja på ett fullvuxet rådjur är det så,men detta är ett kid,vilket innebär att dom inte har den kraften.
#7 Jag vet men det kan ändå gå fel. En Kid kan slå klövarna på hundens nos och knäcka käken eller dess ögon. Har själv blivit slagen av en kid och fick enorma sår.
8,Aja…. men hunden verkar vara klok och kvick nog att hålla sig undan det,det är ju samma sak med en hund som valla får eller getter,det fixar en vallhund perfekt,Snodden har ju vallat bägge delarna och gäss,och alla kan dom stegra sig och slå ifrån på hunden,men som sagt hunden parerar det utan problem,eller ja inte gässen då,men dom kan bitas rejält i stället.
#9 Jo jag vet. men jag tyckte det såg otäckt ut. Min collie skulle prova valla getter en gång, ja kena hon blev kompiss med bocken istället. 
visst kan det gå illa även för rådjuret då hundar tar naken o kan få lite jacktinstinkt med. Tycker man ser tycligt hur roligt dom har i klippet o de lekt innan med :D båda var ju glada i varandra