Ställa ut mellanpudel..

Är osäker, men tycker man brukar se pudlar i alla möjliga olika klippningar.
Kika in på http://www.pudelklubben.se/ så kanske du hittar några utställningsbilder i deras galleri.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har han stamtavla o inreggad för går han under renrasig är det någ lite viktigare med frillan :) (tor jag de är ju lite petiga vissa där) Annars tycker jag vanlig klippning är fint med sparade strumpor,svans o huvet,öronen då är det dessutom lite vardagsklippning. Ganska svårt o klippa bra själv tror jag så tips är att men betalar för få det rätt.
Där finns en grå pudel som får lite som jag menar men man kan ha mer trimmat på kroppen :)
#2 jag vet inte om han har stamtavla eftersom mamma inte kommer ihåg hon måste kolla de för vi har andra hundar och andra djur så d är svårt o hålla reda på allt :s men han är regstrerad, men ja undrar ifall man måste ha en "speciell" frisyr eller om man bara kan ha hur man vill
Du kan med in o kolla lite frisyrer på deras klubbsida men tycker att man kan ha vardagsfrilla om man bara ska ställa ut det finns ju dom som ställer ut många gånger. På klubbsidan ser du även info om ställa ut. :)
och innan man ska ställa ut bör man ha alla papper klara allså stamtavla,vacc intyg nu är jag inte insatt ett smack på ställa ut :) har inte det intresset men visst är det kul o få iaf omdömne hur hunden ser ut osv :)
#6 kan man inte ställa ut en hund om man inte har stamtavla?? för ja tror inte att han har de

#7 Man kan inte ställa ut en hund utan stamtavla på vanliga utställningar eftersom de då räknas som blandras. Men de kan ställas på blandrasutställningar.
_**/Mvh Anne
7, som 8 säger så går han då som blandras pga inte har stamtavla. inne på http://blandis.se/ finns det tider/platser för utställningar men tror inte alla står med där. Finns väl säkert något som heter drive-in-utställning en sån brukar blandisar vara välkommna på. Jag var på en sån o kolla och den stog inte med på den hemsidan men iaf blandisar var med o var väldigt kul o se :)
#9 varför räknas som blandras när han är REN pudel? :s …

#10 För att har han inte stamtavla och är registrerad i SKK så ser skk hunden som blandras även om den egentligen är renrasig men utan papper och för att få ställa på vanliga utställningar så måste hunden ha stamtavla och vara registrerad i SKK eller annan av FCI godkänd kennelklubb.
_**/Mvh Anne
10, hund utan stam hur kan man då veta att han har uppkollad bakrund allså avlad rätt från friska fäderdjur. Spelar ingen roll om hunden är 100% renrasig oreggad=utan stamtavla räknas den som alla andra blandrashundar o dom är lika fina dom oxå :)
just nu ser han ut såhär.. ( lägger in en bild)