Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 892 ggr
Kickilu
0

Titta på hund igen

Nu har jag hittat en Golden retriever på ett år som vi ska titta på nästa vecka. Har bott hos uppfödaren hela tiden. Var tänkt till avel men p g a en olycka som liten har hon bestämt sig för att inte avla med honom som pappa trots att han ej har problem idag. Så spännande. Vi ska träffas på neutral mark vilket är bra för Alfons tror jag. Glad

spikes
0

Jätteskoj! berätta hur det gick sedanGlad

Kickilu
0

1 Ja men det ska jag göra. Är ju lite pirrig för stunden just när man tar hem den men det brukar lösa sig sa uppfödaren. Han har tydligt kroppsspråk vilket är bra.

Karizma
0

Kul hoppas det går bra och att du gillar den som 1 säger berätta gärna hur det gick  :)

Kickilu
0

Nu går det undan vill jag lova. Många ringer på den så jag ska titta i morgon kväll. Om jag gillar den tycker hon att jag ska ta hem den på prov över en helg t ex. Så himla spännande. Kan knappt inte vänta till i morgon.Obestämd

Karizma
0

4, Kan gå kanon bra vi får hoppas det försök inte grubbla o vara för nervös över hur det ska gå.  Sen om han är lite vaktig över sina saker ta bort allt "hans" vill man ha leksaker så köp något billig nytt tror det kan hjälpa så han inte tänker MITT MItt :) onödigt gruff kan det bli då.

Kickilu
0

5 Tack för tipsen. Kommer du på nåt mer jag ska tänka på så skriv gärna. Problemet sitter nog i mig. Jag tror han har problem men han är nog rätt normal i sitt reagerande. Hundar har en förmåga att låta så och jag blir osäker på om det är markering eller allvar.

Karizma
0

6, jag har ingen vaktig hund men kommer städa bort allt sen har jag köpt 2 beg korgar som jag kommer göra som deras men de blir ändå inte bara chanels. Man vet ju aldrig hur dom reagerar riktigt när man väl får hem en ny vovve. Hennes gosedjur får städas bort med bädden som finns i sovrummet kommer bara stoppas undan för sen tas fram den andväns inte så flitigt ändå :) Fick dessa tips av Lena/spikes :)

Kickilu
0

7 Ja det låter vettigt det du skriver. Ska försöka ta en sak i taget. Börjar med att åka och hälsa på honom i eftermiddagGlad

Karizma
0

Hur gick det? Har ni vart o träffat hunden? :)

AnneN
0

Hur har det gått? *nyfiken*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kickilu
0

Nu har vi träffat hunden som faktiskt har två namn. Uppfödaren döpte denna valp o hans syster efter Michael Jacksons barn - Prince o Paris men sönerna har aldrig accepterat detta så de har alltid kallat denna kille för Spike. Han lyssnar lika bra på båda. Jättetrevlig hund med mycket lek & bus i sig. Han o Alfons hälsade glatt på varandra och lekte. Alfons sa ifrån när han tyckte denna stora vovve var för hård i leken och då vände Prince direkt bort sitt huvud och det hela var utagerat. De löste det själva. Nu ska hon komma hem till oss med honom i veckan för promenad och besök i huset. Går det hyfsat ska vi ha honom över en helg innan vi sedan tar över honom. Hon kommer vilja låna honom för någon utställning då han har goda chanser att bli champion. Han satte sig i våra hjärtan. Finns inget annat än godhet i den vovven. Så spännande det är.

AnneN
0

#11 Vad roligt att mötet gick så bra Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

11, Låter jätte bra kul att han lärt sig hundspråket så bra med slipper man lägga sig i sånt som ska gå o lösa snabbt (själva). Håller tummarna för att det ska gå bra :)

spikes
0

Vad skojigt håller tummarna att allt ska funka även hemma senGlad,kul med 2 Spike härinneGlad

Kickilu
0

14 Ja lite lustigt var det. Har för övrigt aldrig hört en hund med två namn och som dessutom lyssnar till det. Jag lärde ju känna honom som Prince så det är nog så han kommer att heta om han kommer att bo hos oss vilket jag hoppas.

spikes
0

15,Ok kärt barn har många namn,mina kan lyssna till det mesta ibland,ropar jag på Johan(sonen) så kommer bägge som ett skottSkrattande

Kickilu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morgon kommer uppfödaren hem till oss med PrinceGlad Lite pirrigt är det i magen. Vill så gärna att det ska funka så pass att hon könner att hon vill sälja honom till oss. Lite gruff får man räkna med men inte för mycket. Han är ju inte helt könsmogen än vilket borde underlätta lite. Håll tummarna för oss, snälla!

spikes
0

17,Håller alla tummar och tassar jag har,lycka till!Skrattande

Kickilu
0

18 Tack, la in en liten bild på honom.

Karizma
0

Håller tummarna för att det ska gå jätte bra allt. Jätte fin var han :)

Kickilu
0

20 Tack, ja han e så goKyss

Kickilu
0

Glad Nu kan jag berätta hur det gick när Prince var hemma och hälsade på i vårt hus igår. Vi gick en promenad först. Alfons blev glad när han såg Prince. När vi kom tillbaka så gick vi in, kopplade lös hundarna och gick och satte oss vid köksbordet. Prince gick runt och tittade med Alfons efter. De gick in o ut på tomten, drack vatten, lade sig ner mm. Alfons lyfte mungipan en gång. Då satte sig den nye med ryggen mot Alfons. När de lade sig så la han sig med rumpan mot Alfons. Inget morrande och inga tendenser att hoppa på honom. Jag är så lättad och glad för det är en bra början. Vi ska ha honom ev nästa helg för att "prova" lite längre och förhoppningarna är att han då blir kvar.Skrattande

Karizma
0

22, Låter jätte bra :) Håller tummarna för att det ska funka i helgen :) tror att det kommer gå bra låter ju som den andra hunden visar att han inte vill ha bråk. Och det är bra de kan säkert bli kalasvänner o leker väl snart som stållar ihop :)

Kickilu
0

23 Ja det är ju det man hoppas på. Magkänslan säger att det kommer bli jättebra.