Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1305 ggr
[imaginepeace]
0

Kennelhosta!

Äntligen är sajten uppe igen! Har haft lite panik Obestämd

Så här ligger det till: Vilda håller på och kräks hela tiden. Det  började igårkväll och det är bara slem som kommer upp. Trodde bara att hon hade tom mage då hon varit borta med sambon hela eftermiddagen igår och inte ätit. Men hon håller fortfarande på och hon har ätit som vanligt men det är fortfarande bara slem som kommer upp. Ibland hulkar hon bara.

Så till saken, kan det vara Kennelhosta? Läste nånstans att spy slem är ett symptom. Jag jobbar ju på ett hundpensionat/kennel där det just nu går Kennelhosta. Hon har ju såklart inte fått följa med, men jag har ju varit iväg och jobbat. Självklart så har jag bytt kläder och duschat innan jag varit med henne. Men det är ju klart att man blir orolig…
Speciellt när hon bara är 9 veckor och inte fått sin andra vaccinationsspruta än Rynkar på näsan

Ska jag vänta tills imorgonbitti för att ringa veterinären eller ska jag ringa nu på jouren?

[imaginepeace]
0

Glömde skriva att hon mår bra i övrigt, ingen feber, äter bra och är pigg. Lite ledsen för att hon inte får vara i sängen kanske…

AnneN
0

Vid Kennelhosta så brukar det vara mer att de hostar så att de får upp slem än att de rent av kräks utan att hosta.

Om hon mår bra i övrigt så skulle jag vänta till morgonen med att kontakta veterinär.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[imaginepeace]
0

#2 Fast jag vet inte riktigt om hon bara hulkar tills hon kräks eller om hon faktiskt hostar, måste lyssna nästa gång. Tror tyvärr att hon hostar Rynkar på näsan

AnneN
0

#3 Kennelhosta låter ungefär som då vi människor får kikhosta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

4,När min hund fick Kennelhosta så lät det som krupphostan,dom hostar massor men det kommer inte upp något,men jag skulle nog kolla upp med vet ändå för att vara på den sakra sidan,unga hundar och gamla är ju dom som har minst motstånds kraft till det.