Kastrerar
Idag så kastreras *chihuahua* Gizmo. Han kissmarkerar väldigt mycket och man har annat att göra än stå med skurmoppen i handen, samt han ska ändå inte gå i avel. Och han mår bäst av vara kastrat.
Men nervös är man alltid en risk söva djur, sedan har han varit undernärd och väger ej så mycket ca 1400 gram *ska äga han innan jag går iväg.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Markerkissa gjorde även daghunden här 1a gången men efter det följde jag råd det var att gå ut ofta och gå långt så han var färdigkissad, han är kastrat tåls o nämna. Allså så kissa han här. Tror det kan hjälpa vissa men mycket beror på att man är ute för lite med hunden den har allså inte kissat ut allt innan man går in.
Hoppas det går bra med din lille fis iaf :D liten plutt.
#1 Jag tror mkt på är att jag har en tik här hemma samt en hane till men han är 4 månader o är väl ej könsmogen än. 1335 gr väger Gizmo

Hoppas att han slutar markera inne… Ett tips är att spraya ättika blandat med vatten på de ställen han kissat, det döljer doften för dem och det blir mindre frestande att kissa på samma ställe igen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tyvärr vart det uppskjutet men på tisdag tas kulorna..
Idag kastrerades han..
gick det bra? hur mår han lille fisen nu?
#6 Just nu är han bara groggy och ½ vaken men operationen hade gått bra enligt veterinären. Värktabletter för 4 dagar fick jag med mig hem. Ska imorgon klippa upp de stygn som håller fast kompressen som ligger mot pungen. Stygnen inunder smälter bort själv men ska ha koll så det ej blir rött runt om för då måste de tas bort. Han skall oxå vara ifrån de andra hundarna ett par dagar för få lugn och ro. Han får idag bara dricka vatten veterinären sa då de har legat i narkos så kan halsen kännas lite knasig så mat kan hamna i fel strupe så hon sa att han ska få äta imorgon. Tycker ej om detta i o m han är så oerhört tunn direkt mager. Men jag hoppas i o m denna kastrering att han ska sluta tänka på fruntimmer *tikar* och tänka på äta bättre.
7 juste han var ju lite tunn, kastrerade hanar har lätt o gå upp i vikt endel lite väl lätt. Men för din pojk är det någ bara bra o få lite till iaf :) Skönt att det gick bra :)
näee så söt. Dom ser ju ut som de har lampskärm på sig haha :)