Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1639 ggr
Karizma
0

Hur tänker folk?

Har du sett en hund o ägaren gör något udda/fel/onödigt?

Tänkte vi kunde skriva av oss o se om vi blir lika förvånade över det..

Karizma
0

Jag börjar idag såg jag en liten labradorvalp som är 3-4 mån gammal som var fastbunden utan för en matbutik. Var mycket folk och bilar på vägen. Den satt o skakade det regna… Undra hur rädd man är om sin valp då?

Såg en rottis som gick med matte, han gick jätte fin o lungt men ändå gick matte o slåg med kopplet så det lät. Tro mig jag höll inte käften utan fråga varför hon slår hunden. Till svar fick jag skit i det du fi**a. Idiot skyll dig själv om han blir förbannad en dag, idag är hunden omplacerad efter ha bitit henne i handen… Hur tänke hon när hon slår sin hund? Blir han gladare av det… Ne!

spikes
0

Haha jadå,jag vet inte hur många ggr jag hört,fot sitt hit STANNA! allt i samma andetag,och hunden fattar ingenting och stickerSkrattande

AnneN
0

Ser felaktiga saker rätt ofta, tex folk med småhundar som lyfter upp dem vid hundmöten, folk som misshandlar sina hundar då de inte lyder, mm.

Blir även irriterad på folk som nödvändigt ska släppa fram sin snälla hund till alla främmande hundar, gör de så till Velvet så är det ingen större fara för hon vet jag gör dem inget, men då de släpper fram till Mischa så kan det smälla rejält då han tycker främmande hundar är lite läskiga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
0

När folk tror att hundarna ska kunna saker de aldrig lärt dem.

-TYYYYYST  …. MEN KOM HÄR NU DÅ…. SÄTT DIG HAR JAG SAAAGT…  etc etc etc…..

Karizma
0

2, haha ja du dom har jag med träffat haha hunden fattar ju 0 och ja dom sticker oftas till våran hund som verkar lukta gott eller så upplever dom henne som snäll, hanar framförallt o ägaren tror alla gånger att hon löper men det har hon inte gjort. Jag säger lär eran hund stanna annars ha den kopplad. De blir lite sura när man säger det men men går dom fram till fel hund så ångrar dom att dom hade hunden lös.

3, Får hoppas att dom lär sig fråga först om det går bra o hälsa. Jag har några hundar som får hälsa på oss men inte alltid. Det är lite träning med jag vill inte chanel ska tvärnita för hälsa varje gång på dom hundarna (olika ägare samt hundar)

Att man lyfter en hund haha ja du undra lite hur dom tänker… är deras hund så "farlig" så den behövs lyftas upp för andras trygghet Flört

Karizma
0

Glömde ju skriva en rolig sak min systers collie gör. -kissar på igelkottar Förvånad rörligt revirr kanske

Freke
0

Såg en dam med två stycken Flattisar, som reagerade på Tzar och hon började slita och rycka i ena som promt skulle morra och skälla på Tzar, som förvisso inte är sen på att svara men han lyssnar på mig och vi går vidare, hör hur hennes skäller och sen tystnar..

Så jag vänder mig om och ser hur hon först nyper tag i örat, där av tystnaden.
Sen tar hon tag i ett framben och lägger hunden på sidan i bästa CM-stil och trycker in en tumme bakom örat på hunden?

Var så nära på att gå fram och göra samma sak på henne.. men hejdade mig med att bara fråga henne om hon inte hade funderat på lydnadskurs för sig själv?

Hon blev inte glad i vad jag sa, hennes kille ville inte beblanda sig i diskussionen(smart grabb)

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

NaimaG
0

Jepp. En granne som äger en svart storpudels hane som Ludde blivit anfallen och biten utav hade pudeln lös på parkeringen här om dagen. Ludde såg den och tittade bara på den och pudeln fick givetvis syn på Ludde och skulle just till att anfalla Ludde när ägaren litterärt skrek "NEJ!!", sparka på sin bils kofångare och slog handen i rutan utav ilska. Hunden lyssnade inte så just när hunden skulle attackera Ludde som nu stod och nosa på en kissfläck tog ägaren tag i pudelns halsband slet den intill sig så den slog huvudet i kofångaren, hävde handen under hundens mage.

Med ett grepp om halsbandet och handen under magen på en morrande och skällande hund slängde hon in pudeln i bagageutrymmet och skrek "HÅLL KÄFTEN!!" och smällde igen bagageluckan. Jag gick därifrån och sa relativt högt "Herregud", ägaren hörde och fnös bara.

Jag klandrar inte hunden för att gå till anfall mot Ludde utan jag klandrar ägaren som inte ska ha hund.

Karizma
0

7, Måste gjort jätte om smart komentar hoppas hon går en kurs med sig själv så hon lär sig lite…

gösses vad är det för folk där ute Förvånad  Stackars hundar 8 ja det där måste gjort ont den matten kan ju med gå en kurs i lydnad….

Maja2
0

När det finns såpass många dåliga hundägare, är det inte konstigt att det händer olyckor där hundar biter människor och djur.

Bunn
0

Bodde granne med ett par som ägde en sankt bernard. Deras balkong var mindre än 1 x 3 meter och på denna lilla balkong fanns hunden, oavsett om det regnade eller var +25 grader. Så fort man passerade deras hus så skällde hunden och då öppnades balkongdörren och så höde man "HÅÅÅLL TYYYYST!!"

Jag blir också v äldigt irriterad på folk som släpper fram sina hundar att hälsa utanatt be om lov och det har hänt ett flertal gånger att jag sett hundägare slå sina hundar utan märkbar anledning.
Minns en gång då jag gick på stan och mötte en tjej med en bordeaux dog. Hunden ville hälsa på någon som gick framför dem, men tjejen tog tag i hunden och försökte lägga ner hunden på gatan samtidigt som hon skrek
"FY FY FY FY FYYY"

Här om dagen såg jag även en ung tjej med en pinchervalp på stan. Matte band sin hund utanför en affär och gick varpå den lilla valpen började gråta. Ägaren tog ingen notis om sin hund utan fortsatte gå. Varför miljötränar man inte sin hund ordentligt innan man lämnar den ensam på stan bland en massa människor?!

LinnSam
1

Det som fått mig att fnissa mest var nog när Sam var valp.
Vi var ute i skogen bakom huset, och ibland ser man en och en anna hund där också.

Sam och jag sitter på en sten, och njuter av solen och värmen, varav på en collietik kommer upp från ingenstans..
Långt bort hörs pust, stön och en massa "HIIIIT" i falsett..
Lenka, som tiken hette fick jag höra många gånger, brydde sig föga om husse som ropade desperat..

Sen ser jag husse komma traskandes över snåren, vet inte om han såg mig, men däravpå ser han sin hund som stirrar på honom, med uppsynen om att "kommer husse ett steg till, sticker jag..!"

Husse utbrister-

"LEEEEENKA HIIIIIIT - STANNA - PLAAAAAATS , Har du glömt vad du lärt dig? Ska jag behöva upprepa mig varenda gång vi är ute? Lenka, lyssnar du på mig? Förstår du vad jag säger.. Nu blir matte arg på dig, så det är bäst du kommer! Lenka! Nej nej nej (Hunden kutar glatt iväg från husse) LENKA HIIIIIIIIIIT!!!"

Om husse fick tag i hunden vet jag inte. Båda försvann, och jag gick hem med Sam, med ett leende på läpparna, hihi.

Karizma
0

12, haha Glad hoppas hon stanna tillslut bustjejen

EmmaVarg
0

förra sommaren såg jag någon som hade en schnauzer elr något, och hunden började skälla när en annan hund gick förbi o så drog ägaren upp hunden i kopplet så att hunden "hängde" i kopplet och typ "snurrade" runt den i luften! Förvånad O.o :S

tyvär va ja för långt ifrån för att kunna säga ngt till hon som gjorde så!

Karizma
0

14, Förvånad stackars hund.

Idag när vi var ute o gick mötte vi en hund som vi vet är lite skällig man ser att hon inte är farlig bara väldigt osäker. Husse var ute med henne o vad gör han när hunden börjar skälla. Lite som 14, drar i kopplet så hunden lättar frambenen. Håller kvar så ett tag (skulle väl hållt längre men jag la mig i) , jag är ju nära o säger vad i hela friden gör du? ska du strypa hunden? Får en skön glirig komentar. Snälla rara hon är ju bara osäker ditt sätt att sköta det hela är ju så fel man bara kan göra. Så svär jag till ***. Chanel är väldigt ducktig på läsa av o märker att nu är matte arg, så jag visar mitt kroppspråk att jag inte är det och får inte låtar arg. Så jag hade tur att hon inte märke att jag var förbannad o ledsen som man blir. Ska ta o snacka med hundens "farfar" (allså mattens pappa) om vad jag anser om detta kanske han kan tala lite bättre med dom. Ser jag detta igen anser jag detta misshandel o kommer allså anmäla detta för itne kan det vara lovligt o lyfta en hund i halsbanet så dom hänger…

Rafflan
0

Ja du massa konstiga saker har man då sett Obestämd

Det värsta var dock en ägare som sa till sin hund att stanna, hunden tar två steg fram och sen stannar, då slår hon till den på typ ländet/svansroten så hunden skrek till, lite överdrivet tycker jag :S

Eller en kvinna som gick med en whipet i koppel, bar en chihuahua i famnen och hade den andra chihuahuan lös, å den lösa sprang fram mot min hund och morrade och lätt agressiv och ägaren märkte inte ens att hennes hund hade försvunnit :S

Eller en annan, när jag satt med våran valp och väntade på mamma som var inne i mat affären, då kommer en kvinna med en lös chihuahua efter sig, kollar runt cykel stället, ser ut att leta efter nåt, sen säger hon till mig "kan du hålla i min hund? det brukar sitta ett snöre här som jag brukar binda henne med men det är borta nu" så jag höll hennes hund i knät medans hon var inne i handla :P

Och det e bara några få, men tycker dem e dem hemskaste och roligaste jag vart med om ;)

Karizma
0

Ne nu brast mitt hjärta… En tjej som jag skrev om innan ang rottisen som sen vart biten av den. Har nu skaffat en valp av annan ras. jag har hälsat på valpen då jag var ute utan hund, söt o rar liten valp.

Men igår åkte vi bil ser att hon går med valpen och givetvis så håller hon kort kort koppel så valpen bara har baktassarna i baken. Jag fattar inte hur j*vla korkat dum man kan vara detta kommer ju sluta som den förra. Min man reagera som jag o dottern fråga varför gjör hon så? Ja du man gör så om man är korkad det är helt fel o göra så. Det är som om man skulle lyfta henne i ett halsband o fråga om hon tycker det är skönt.

En fråga vart går igentligen gränsen till att man kan anmäla? Måste man se att hunden är rädd för sin ägare eller har blåmärken? Eller man ser slag förmig är detta som strypa…