Go´morron söndag 23/5
Go´morron! 
Här har jag sovit alldeles för lite men kravla mig upp ur sängen ändå kl 8 denna söndagsmorgon för att hinna göra det jag måste innan det bär iväg till grillträff med Hundhuset 
För egen del hoppas jag på riktigt fint väder idag och att hundarna uppför sig iallafall lite hyffsat på träffen.
Önskar er alla en underbar dag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Godmorgon Anne och ni som kommer senare!
Hos mej regnar det idag…
Hoppas Er söndag blir fin…med eller utan regn!
Lycka till på grillträffen Anne, lova att berätta sen…
Kramisar från Sisa 
Morrn på er!
Ser ut att bli kyligare idag,men inget regn än så länge.
Idag tänkte jag ta en långis med vovvsen,det blev inte så lång igår eftersom det var på tok för varm för Snodden,men dom var ju ute 2 ggr och sen slappade dom det mesta på tomten,ett varsitt märgben var gott att smaska på i skuggan.
Ha de gott alla!
Go dag!
Lite sen in idag :) men vart ute på en kortis o en långis ganska så sköt väder men lite blåsigt o regnat i natt så det är ganska så blött ute. Jag kommer ta en promenad senare o ta med godis för kasta ut det i höga gräset. Men innan det ska jag städa o bära ut saker till förådet. På onsdag kommer min mans bror med sin familj o hälsar på de ska sova hos farmor o farfar. Så vill ha det lite mer iordning då. Bort med vinderkläder o skor som man bara öst in i klädkammaren som är liten med :S
Jag vart himmla glad när jag såg igår att det faktis säljs Nordic färskfoder nära oss så det ska jag åka o kolla in. Är ju inte helnöjd med bravo, så därmed har jag kollat in lite andra färskisar ;) Jag hoppas alla får en bra dag :)
God Eftermiddag!
Har inte heller sovit så mycket i natt. Vi var ett gäng tjejer som var i Helsingör hela dagen igår sen festival på kvällen så det blev sent i säng. Men roligt hade vi och fint väder. 
Silver går inte från matte idag eftersom jag varit borta drygt ett dygn. 
Nu ska vi snart ta en tur i skogen.
Ha en skön söndag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

#1 Grillträffen gick jätte bra 
Velvet är ju som hon är, så fort vi kopplade lös henne drog hon raka spåret ner till vattnet och plaskade runt ett tag, busade med de andra och blev jätte sur på stackars "lille" (ironi) Igor som bara ville busa med henne.
Mischa uppförde sig över förväntan trots flera lösa hundar som sprang runt om
(stolt matte). Det var 2 gånger som det kom någon hund springandes snabbt bakifrån så han hann inte riktigt se och reagerade med att nypa mot dem i luften, men det hände inget allvarligt utom att de kanske blev lite skrämd och lät han vara i fred efteråt.
Mischa har till och med kunnat hälsa utan problem på ett apr av de större hundarna och nästan alla de små som var med, ett par av de äldre hundarna sa ifrån åt han och då vek han undan och lät dem vara istället för att svara upp mot dem.
Vi körde lite "matte/husse sök" alltså husse eller matte gömmer sig i skogen och hunden får leta rätt på dem. Alla hundar som var med var superduktiga på det (även Mischa kunde söka mig och vara lös trots andra hundar).
Och vi hade tur med vädret, det var skinande sol och varmt ända tills vi skulle åka hem då började det regna lite.
_**/Mvh Anne
# 5
Låter som du haft en härlig dag…

#6 Ja det var/är en toppen dag för både mig och vovvarna 
_**/Mvh Anne
5,Vad härligt Anne att det går framåt,kurragömma är kanon bra att leka med dem,och dom blir ju så stolta när dom hittat matte/husse
.
Här fick jag in en ajajaj ont i tassen hund på dagen,haltade och stod i och jätteledsen i synen
,och jag tror jag synade tassen 3 ggr innan jag hittade vad det var,en liten tagg från en björnbärsbuske satt rätt djup i trampdynan,och den måste ha gjort ont,för Snodden var väldigt rädd att ge mig tassen,och satt med bortvänt huvud och visade tänderna lite smått innan jag fick ut den.
Han är ju absolut inte den hunden som visar om han får ont normalt,så detta förstod jag gjorde ont.
Men nu är han samma glader igen och vi har nyss kommit in från långprommisen,så nu sussar han skönt i mattes säng
Vet ni vad, idag tappade vi bort Dobby
mamma hade varit på vinden och stängt utan att tänka sig för. Efter en stund så knackade det på dörren så dobby började skälla, så då kom mamma ihåg att hon nog råkat stänga in honom. men vi hittade honom ingenstans! Det blev helt tyst, vi ropade och ropade och sprang runt i hela huset och letade. Helt knäpptyst och ingen Dobby. Tillslut hittade vi honom - i ett skåp på vinden! Ingen aning hur han kom dit… stackarn hade suttit där helt tyst och väntat 
Sen blev det Agility träning, vi har äntligen fått upp staketet så nu kan man även släppa Dobby lös. han var verkligen Agility taggad, flög som en raket över hindren, fick flytta hindren till dubbelt avstånd från jag tränade med viggo 
Med Viggo blev det rallylydnadsträning, sista gången på kursen på tisdag och då ska vi gå en bana med ALLA skyltar vi har fått lära oss, och Viggo o jag har inte ens klarat en bana med tre skyltar! 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
5, Vad kul att det går så framåt med honom förstår att du o din sambo är stolta, ni har ju så fina hundar :)
8, snällt av honom att du får pilla med, har förstoringsglas i våran medicinlåda kan vara bra ibland vid stickor :) Stickor kan ju göra jätte ont med bra att du fick ut den :)
9, Haha, liten plutt som är nyfiken o försvinner så där :) Tur att ni hitta honom, han måste vart jätte glad när han vart hittad :)
#10 nee han var sur för att han blivit bortglömd 
11. haha jaså duma matte som stänger in han i ett skåp med mörkt o otäckt ;)
#12 haha ja vi kände oss väldigt elaka
I ett litet skåp dessutom, vet inte ens hur han kom in där
Men hann bli riktigt orolig när jag ropa o ropa o inte hörde honom, trodde han fastnat nånstans