Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 947 ggr
AnneN
0

Tur i oturen

Idag hade vi en hel del tur i oturen!

Jag och sambon skulle ut och rasta vovvarna, jag hade Velvet och sambon gick med Mischa.

Vi mötte en hund (+ägare) där hunden började spänna upp sig och blåstirra på Mischa, Mischas utfall kom som väntat… Men vad ingen av oss var beredd på var att hans halsband skulle åka av! Förvånad

Mischa är alltså nu lös och springer ett par steg mot den andra hunden, jag ropar på han och han stannar och ser jätte förvånad ut… Tror inte han hade hunnit reflektera över att han var lös Skrattande Husse kunde utan problem ta på Mischa halsbandet igen och vi fortsatte promenaden utan problem.

Snacka om otur att halsbandet bara gled av och riktigt tur att han stannade! Kan ju säga att det var inte bara lite beröm han fick för att han stannade då jag ropa.

(Den andra hunden gjorde inget annat än spänna sig med hög svans och sänkt huvud + stirra, allt så inget utfall, men absolut inte de fredligaste signalerna. Matte till den verkade inte alls bry sig om Mischas utfall, hon fortsatte bara prata i mobilen)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Ojdå! ibland händer det oförutsedda saker,tur att han stannade,och visst var han värd all beröm han kunde fåFlört

Karizma
0

Vad sköt att det sluta så bra, att han stanna. :) ducktigt av han o lyssna i det läget. bra mischa ;)

AnnL
0

Vad skönt att allt gick bra. Ibland har man tur i oturen. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

LinaK
0

Vilken duktig pojk Glad Man blir alltid lite extra stolt när hunden uppför sig bra!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

AnneN
0

Ja jag är jätte stolt över att han var så duktig Glad Och idag har han gjort mig ännu mer stolt då han uppförde sig över förväntan på grillträffen, men det kan ni läsa mer om i dagens go´morgontråd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!